×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
استفاده از فناوری های نوین آسفالت در ۱۶ محور آزادراهی

اقتصادتهران: مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور، گفت: در حال حاضر از فناوری های نوین آسفالت در ۱۶ محور آزادراهی در دست احداث، استفاده می شود که کیفیت بالاتری را رقم می زند.

به گزارش مهر، خیرالله خادمی در نهمین همایش قیر و آسفالت با بیان اینکه در ۱۲ سال گذشته نرخ قیر ۲۵۰ برابر افزایش یافته است، افزود: شرایط مصرف آسفالت در بخش راه سازی دیگر مانند گذشته نیست. در روسازی آسفالت،نه تنها پیشرفت نبوده؛ بلکه پسرفت هم داشتیم و ترمیم آسفالت ها در زمان طولانی تری نسبت به قبل، انجام می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: افزایش قیمت قیر سبب شده تا قیمت تمام شده آسفالت در روسازی راهها بالا رود؛ به گونه ای که ۳۵ درصد هزینه ساخت جاده به روسازی آسفالت مربوط می شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور با بیان اینکه در این همایش همواره بر استفاده از فناوری های نوین در تولید قیر و آسفالت صحبت می شود، افزود: اما در عمل و در بازار مصرف، این محصولات همچنان از روش های سنتی راه سازی بهره می بریم و بسیاری از پیمانکاران و مهندسان که کار طراحی جاده ها را بر عهده دارند، عمدتا از روش های سنتی روسازی بهره می برند. در صورت ادامه استفاده از روش های سنتی دیگر ساخت جاده ها به صرفه نخواهد بود.

وی ادامه داد: در حال حاضر در ۱۶ محور آزادراهی کشور که شرکت ساخت احداث آنها را بر عهده دارد از فناوری های نوین قیر و آسفالت در بخش روسازی راه ها استفاده می شود در نتیجه آزادراه های کشور بالاترین کیفیت راه سازی را برخوردارند اما در بخش راه های روستایی و شهری بیشتر از روش های سنتی استفاده می شود که برای ارتقا کیفیت راه ها ناگزیر به تغییر روش راه سازی در کشور است.

خادمی با بیان اینکه در طول سال های گذشته قیمت قیر افزایش چشم گیری داشت، خاطرنشان کرد: در سال ۹۴، ۵۰ درصد قیمت تولید آسفالت به قیمت قیر اختصاص داشت اما با افزایش قیمت قیر هزینه تمام شده آسفالت نیز افزایش یافته و دیگر مانند گذشته نمی توانیم از حجم بالای آسفالت در راه سازی استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تاکید کرد: برای افزایش بهره وری آسفالت باید در چند مورد تجدید نظر صورت گیرد. به عنوان مثال در بخش کنترل دقیق و اختلاط ها شامل اجزای مخلوط آسفالت از هدر رفت قیر جلوگیری شود.

وی ادامه داد: همچنین در کاخانه های آسفالت به جای استفاده از افزودنی های باکیفیت به دنبال سنگ های رودخانه ای هستند که استفاده از چنین مصالحی کیفیت آسفالت را کاهش می دهد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches