×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۵ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
از ممنوعیت صادرات گوجه رنج بردم و بی‌خوابی گرفتم

 

اقتصادتهران: وزیر جهاد کشاورزی گفت: از اینکه بگوییم گوجه‌فرنگی صادر نشود، رنج بردیم و به دلیل این موضوع، بی‌خوابی گرفته بودم تا اینکه تصمیم گرفتم. اما اگر صادرات ممنوع نمی‌شد، قیمت به ۷۰۰۰تومان می‌رسید.

به گزارش مهر، محمود حجتی در نشست صبحانه کاری با برخی اعضای اتاق تعاون و تشکل‌های تعاونی حوزه کشاورزی گفت: در بخش کشاورزی، سیستمی که پاسخگوی زنجیره «تولید از مزرعه تا سفره» است، تعاونی‌ها هستند؛ در دنیا هم چنین وضعیتی وجود دارد.

وی ادامه داد: زمانی کشاورزی معیشتی داشتیم که دامدار تعداد محدودی دام داشت و بخشی از تولیدات دامی را به مصرف شخصی رسانده و بخشی دیگر را هم در محدوده سکونت خود می‌فروخت تا بتواند سایر ملزومات زندگی خود را تأمین کند؛ بنابراین حتی در روش کشاورزی معیشتی هم زنجیره تولید رعایت می‌شد.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: وقتی دام‌ها به چند صد رأس رسیدند، نگرانی‌ها شروع شد که تولیدات دامی را چه فردی خریداری می‌کند و چگونه می‌توان آن را در بازار به فروش رساند؟ در سایر محصولات کشاورزی هم همین مشکل را داریم؛ بنابراین هیچ راهی نداریم جز اینکه کشاورزان و دامداران برای حل مشکلات موجود در نظام تولید و توزیع، به زنجیره تولید «از مزرعه تا سفره» رجوع کنند؛ رعایت این زنجیره در همه دنیا موفق بوده و کشورهای توسعه یافته هم همین مسیر را طی کرده‌اند.

حجتی یادآور شد: به طور مثال در کشور فرانسه همه فعالیت‌های زنجیره تولید تا مصرف در بخش کشاورزی و دامداری را تعاونی‌ها انجام می‌دهند. من شخصاً از نظام تولید و توزیع گل و لبنیات در هلند یا نظام تولید و مصرف زیتون در ایتالیا بازدید میدانی داشته‌ام؛ همه کارهای زنجیره تولید تا مصرف را تعاونی‌ها انجام می‌دهند.

وی تصریح کرد: در کشور هم نمونه موفق برای این زنجیره چند مورد وجود دارد. به طور مثال تعاونی مرغداران رفسنجان که ۲۰۰ فروشگاه مرغ در سطح استان کرمان دارند و از ابتدا تا انتهای فعالیت خود را در قالب زنجیره انجام داده‌اند و قرار بود تأمین نهاده‌های مرغ را هم خودشان پیگیری کنند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches