×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۳ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
از حادثه پلاسکو درس نگرفتیم

اقتصاد تهران: رئیس جمعیت هلال احمر گفت: پس از حادثه پلاسکو چند کشور تغییراتی را در سیستم ایمنی ساختمان‌ها و مقررات ساخت و ساز ایجاد کردند؛ اما ما از اتفاقات رخ داده در کشور از جمله حادثه پلاسکو، درس نگرفتیم.

به گزارش ایرنا، سید امیر محسن ضیائی در آخرین جلسه شورای معاونین جمعیت هلال‌احمر در دوره مدیریت خود، افزود: هنوز در کشور ما تغییر خاصی با هدف پیشگیری از حوادثی چون پلاسکو رخ نداده است.

وی اظهار کرد: تا زمانی که برخورد و مدیریت ما در حوادث موردی باشد؛ شاهد تحول خاصی در مدیریت بحران نخواهیم بود؛ کما اینکه نه تنها هنوز قانون مدیریت بحران که حتی طرح ملی نیز برای مدیریت بحران نداریم.

سی ام دیماه امسال ساختمان با عظمت و قدیمی پلاسکو پس از آتش گرفتن، فروریخت.

ضیایی این نکته را نیز خاطرنشان کرد که هلال‌احمر نقش تعیین‌کننده‌ای در مقابله با بحران دارد و جمعیت هلال‌احمر در اصل، همان «مردم» است.

وی تاکید کرد: هیچ خدمتی در چنین نهاد مردمی به پایان نمی‌رسد و هرکس در این جمعیت خدمت کند به علت ویژگی منحصر به‌فرد آن؛ همچنان به عنوان داوطلب در این جمعیت می ماندو از اهداف آن حمایت خواهد کرد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر از اینکه کشور در مدیریت بحران با نقایص فراوانی رو به روست ابراز تاسف کرد و گفت: امید است این نقایص با بسترهای در دست اقدام، اصلاح شود.

وی تصریح کرد: آموزش‌های پیشگیری و مقابله با بحران در سایر کشورها به اندازه‌ای منسجم و قوی است که در میان مردم به یک فرهنگ تبدیل شده است و همه به خوبی از سطح بحران و حوادث آگاهی دارند.

وی در بخش دیگری از سخنانش عملیات نجات را موضوعی بسیار تخصصی و فنی بیان کرد و گفت: هنوز هم این سوال مطرح است که آیا ورود همه‌جانبه جمعیت هلال‌احمر به چنین مساله تخصصی‌، ضروری است یا خیر؟ به علاوه در حوادث خارج از شهرها نیز هنوز هلال‌احمر را به عنوان تنها نیروی خدمت‌رسان می‌شناسند، در حالی که این نهاد نه امکانات لازم این موضوع را دارد و نه از آموزش‌های لازم برای تمامی حوادث و سوانح برخوردار است؛ البته در این زمینه تشکیل نیروهای واکنش سریع؛ مُسکن خوبی به شمار می آید.

ضیائی همچنین به ضرورت فراهم کردن شرایط سهل و آسان‌تر برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای سایر کشورها در زمان وقوع حوادث و بحران‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: باید امر جمع‌آوری کمک‌های نقدی مردم در حوادث و بحران‌های سایر کشورها تسهیل شود، به نحوی که مردم تنها با وارد کردن یک کد، بتوانند مبلغ مورد نظر را وارد کنند؛ چراکه بر اساس اساسنامه هلال‌احمر، وظیفه جمع‌آوری این کمک‌ها بر عهده هلال‌احمر نهاده شده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches