×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
ارسال ۵۲ تن دارو و تجهیزات به جده برای امدادرسانی به حجاج

اقتصادتهران: رییس جمعیت هلال احمر با اشاره به این‌که در حج امسال ۸۲ هزار نفر شرکت می‌کنند که ۵۱ درصد زن و ۴۹ درصد مرد هستند، اظهار کرد: کارهای خرید تجهیزات و دارو و ارسال آنها انجام شده و ۵۲ تن دارو و تجهیزات به جده ارسال شده است تا در مدینه و مکه توزیع شود.

به گزارش ایسنا، علی‌اصغر پیوندی در همایش تیم‌های بهداشتی و درمانی هلال احمر در حج ۹۷ اظهار کرد: هدف ما برگزاری مناسک حج با کیفیت بالاتر و حفظ سلامت حجاج است. هلال احمر با توجه به وظیفه خودش تلاش می‌کند که در همه مشکلات و آلام مردم کنار مردم ایران باشد. ارتقای سلامت و حفظ و تکریم انسانی از دیگر وظایف هلال احمر است . از طرف دیگر وظیفه تامین بهداشت و درمان ایرانیان خارج کشور نیز به عهده جمعیت هلال احمر است و فعالیت هیات پزشکی در هلال احمر در این راستا سال به سال گسترده‌تر می‌شود که این افتخاری است که به آن می‌بالیم.

وی ادامه داد: در راستای ارایه خدمات سلامت به حجاج دو اصل دانش و تجربه مدنظر ما است و همکاری نزدیکی نیز با سایر بخش‌ها داریم. هدف ما حفظ سلامت حجاج است و افزایش رضایتمندی آنان را مدنظر داریم چرا که کسب رضایت خداوند در رضایت حجاج نهفته است.

رییس جمعیت هلال احمر همچنین اظهار کرد: نجات جان انسان در هر موقعیتی امر مقدسی است و کارکرد جمعیت هلال احمر در موسم حج نیز ارائه‌ خدمات سلامت است و این فعالیت‌ها در طول ایام حج یک نوع امداد و نجات به حجاج محسوب می‌شود.

پیوندی با اشاره به حضور تیم‌های بهداشت و درمان کشورهای مختلف در موسم حج، گفت: در این مدت شبکه بهداشتی جهان اسلام در یک جا حضور دارند و اگر بتوانیم شبکه‌ای گسترده‌تر را ایجاد کنیم در موقعیت‌های دیگر نیز می‌توانیم از چنین شبکه‌ای بهره ببریم.

وی با تاکید بر لزوم ارائه‌ آموزش‌های مناسب به حجاج اظهارکرد: آموزش بحث مهمی است که هزینه‌ها را کاهش می‌دهد و باعث افزایش کیفیت مناسک حج می‌شود. این کار بسیاری از مشکلات را برطرف می‌کند و به عنوان هیات پزشکی باید با یک رویه مناسب آموزش‌ها را به حجاج ارائه دهیم.

رییس جمعیت هلال احمر همچنین اظهار کرد: مراسم حج مشقات مختص به خود را دارد و کسانی که به این سفر مشرف می‌شوند از فرهنگ‌های مختلف و با آداب و رسوم مختلف هستند و ما در چنین شرایطی باید صبر و استقامت را ملاک کار خود قرار دهیم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches