×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۶ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
ارز ترجیحی حذف نشده است

اقتصادتهران: بهادری جهرمی تاکید کرد: ارز ترجیحی حذف نشده و در حال تخصیص است و تولیدکننده‌ها و مراکز دریافت ارز مشکلی نخواهند داشت.

به گزارش ایسنا، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت روز سه‌شنبه در نخستین نشست خبری خود در سال جدید، با تبریک فرا رسیدن سال نو و ماه مبارک رمضان گفت: مقام معظم رهبری در آغاز سال نو مانند همیشه با تعیین شعار سال امید و روحیه دیگری به دولت‌مردان و مردم دادند. نگاه‌ رهبر معظم انقلاب به دولت امیدآفرین بود و بیانات ایشان مثل همیشه راهگشای حل مسائل کشور خواهد بود.

وی افزود: دولت بلافاصله بعد از سخنان مقام معظم رهبری اقداماتی را در دستور کار قرار داد که تهیه و تصویب آیین‌نامه حمایت از تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین در بخش کشاورزی و منابع طبیعی و تهیه بسته جامع توسعه و اشتغال به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های صمت و کار، دو اقدام محوری در حمایت از تولید دانش‌بنیان بود.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با بیان اینکه جلسات هیات دولت در نوروز هم برگزار شد اظهار داشت: غیر از جلسه دولت در شب سال تحویل که لغو شد، بقیه جلسات دولت منظم برگزار شده و شاهد سفرهای بازدیدی و اقدامات وزیران در ایام نوروز بودیم و جلسات ستاد تنظیم بازار به صورت منظم و مستمر برگزار شد.

وی ادامه داد: در این مدت سفری هم به استان خراسان رضوی انجام شد؛ یکی از افتتاحیه‌ها، بهره‌برداری از کارخانه مجتمع شهید سلیمانی با استفاده از ۱۰۰ درصد تجهیزات داخلی و توسط بخش خصوصی و با استفاده از ظرفیت‌های شرکت دانش‌بنیان در منطقه محروم سرخس بود که در گوگرد ارزش افزوده ایجاد می‌کند و این پروره توسعه می‌یابد.

ثبت بیش از ۶۰ میلیون نفر شب اقامت در سفرهای نوروزی

سخنگوی دولت با بیان اینکه با مدیریت مناسب نسبت به بحران کرونا شاهد افزایش سفرهای نوروزی بودیم در خصوص میزان سفرهای نوروزی اظهار داشت: بیش از ۵۰ میلیون نفر شب، اقامت در اقامتگاه‌ها ثبت شد که افزایش ۶۰ درصدی نسبت به سال گذشته داشت.

بهادری جهرمی ادامه داد: بیش از ۵۲ میلیون تردد خودرو با افزایش ۴۱ درصدی و در حوزه ریلی یک میلیون و ۲۸۳ هزار نفر یعنی رشد ۴۷ درصدی در ایام نوروز داشتیم. تردد هوایی هم رشد ۴۱ درصدی داشت و به‌رغم رشد سفرها، شاهد کاهش ۲۶ درصدی فوتی‌های حوادث جاده‌ای بودیم.

وی با بیان اینکه  در ۵ روز آغاز سال معادل کل بازدیدهای گردشگری ۱۴۰۰ بازدید انجام شد گفت: برای اولین بار شهر تهران جز ۱۰ شهر گردشگر پذیر قرار گرفت که حاصل برنامه ریزی بود.

سند جامع راهبردی صنعت هسته‌ای ۲۰ فروردین رونمایی می‌شود

سخنگوی دولت با اشاره به نزدیک بودن روز ملی انرژی هسته‌ای اعلام کرد: روز بیستم فروردین در مراسمی به میزبانی سازمان انرژی اتمی و با حضور رئیس‌جمهور، از سند جامع راهبردی توسعه هسته‌ای کشور رونمایی می‌شود.

سخنگوی دولت در رابطه با برنامه دولت برای تحقق شعار سال و توجه به رشد شرکت‌های دانش بنیان، گفت: با محوریت معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور کمیته‌ای به منظور برنامه ریزی و اقدام جهت تحقق شعار سال شکل گرفت و با حضور ۸ دستگاه اجرایی جلساتی تشکیل شد تا در حوزه تحقق و رشد شرکت‌های دانش بنیان اقدامات لازم انجام شود و سه محور در حال برنامه ریزی و اقدام است، بومی سازی و بازار سازی برای شرکت‌های دانش بنیان، تعریف و اجرای پروژه‌های ویژه مبتنی بر راه حل های دانش بنیان و توسعه زیست بوم حوزه نوآوری در هر وزارت خانه با محوریت پژوهشگاه‌های دولتی مورد توجه این ستاد است.

وی در پاسخ به سوالی دیگر در این زمینه گفت: شرکتهای دانش بنیان جزئی از بخش خصوصی هستند. دولت رسالت خود را حمایت و هدایت در این حوزه می داند. اگر شرکتهای دانش بنیان را به سمت دولتی بردن ببریم خلاف اهداف در نظر گرفته شده است.

بهادری جهرمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه میزان از ۸۰۰ هزار واحدی که وزارت راه اعلام کرده در حال ساخت است، مربوط به واحدهای باقی مانده مسکن مهر و مسکن ملی هستند؟ گفت: علاوه بر ۸۰۰ هزار واحد در حال ساخت، برای یک میلیون و ۱۰۰ هزار مسکن، زمین تامین شده است و ثبت نام هم بیش از ۵ میلیون نفر بوده است. متاسفانه از سال ۹۴ پروژه‌هایی آغاز شد با پیشرفت‌های کم (۱۰ درصد) که به نوعی رها شده بود. با توجه به اینکه طرح نهضت ملی مسکن با تسهیلات مناسبی همراه بود استقبال بیشتری از این طرح صورت گرفت و در نهایت همه این موارد تحت این طرح دنبال خواهند شد.

وی در رابطه با مدیریت بحران آب توسط دولت، عنوان کرد: تنش کم آبی مشکل جدی‌ای است که سالهاست با آن مواجه هستیم و دولت در تنظیم سند تحول و بودجه ۱۴۰۱ بخشی را ناظر به عنوان بحران مدیریت آب لحاظ کرده است. در حوزه‌های مختلف برنامه ریزی هایی تبیین شده است. اصلاح الگوی مصرف در حوزه صنعت و سایر ابعاد مدیریت آب از دیگر برنامه‌های مورد نظر است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches