×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۸ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
ارز ترجیحی به حال کشور مفید نیست

اقتصادتهران: معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه ارز ترجیحی را به حال کشور مفید نمی‌دانم، گفت: بخش عمده مجوزی که مجلس برای سال ۱۴۰۰ روی ارز ترجیحی اختصاص داده بود، وقتی که دولت جدید شروع به کار کرد این بودجه‌ها مصرف شده بود.

به گزارش ایرنا، محمد مخبر روز یکشنبه در آیین افتتاحیه ۲۵۵۰ پروژه محرومیت زدایی سازمان بسیج مستضعفین و آغاز عملیات اجرایی ساخت ۴۰ هزار مسکن مددجویی که در سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، ‌با گرامیداشت هفته بسیج گفت: خدا را شاکریم که حضرت امام این شجره طیبه را کاشت و امروز ما از این نعمت بزرگ برخورداریم.

وی گفت: بسیج یک سازمان و یک تشکیلات نیست بلکه بسیج یک تفکر و فرهنگی است که امروز جهان اسلام را فرا گرفته است. امروز آن  تفکری که در محور مقاومت و در کشور  وجود دارد، تفکر بسیجی است. در جنگ وقتی بسیجیان حضور پیدا کردند  ورق برگشت لذا امیدوارم که بتوانیم رسالت‌ها را حفظ کنیم.

معاون اول رییس‌جمهوری گفت: امکانات در اختیار همه کشورها به طور متفاوت است و طبیعتاً کشورهای قدرتمند از این امکانات بیشتر از کشورهای دیگر در اختیار دارند.

وی با طرح این پرسش که در تقابل جمهوری اسلامی و غرب چه چیزی باعث شده یک کشور را با این ابعاد در مقابل همه جهان کافر و سلطه سربلند نگه دارد چیست، گفت: قطعاً تجهیزات و پیشرفت‌های نظامی نیست اگرچه حتما این موارد موثر است.

مخبر اضافه کرد: تفاوت آن این است که یک تفنگ به دست یک  آمریکایی است با یک تفنگ به دست یک بسیجی است. نتیجه‌اش این می شود که در حضور ناوهای آمریکایی این کشتی دزدیده شده برمی‌گردد و آمریکایی ها زانو می‌زنند.

معاون اول رییس‌جمهوری در ادامه با تاکید براینکه ما هیچ وقت مشکلات را با دستگاه‌های رسمی نظامی و سپاهی کشور حل نکرده‌ایم و اصلا  کار به آنجا نکشیده است، اظهار داشت: به دلیل مردمی بودن نظام، خود مردم مشکلات را حل کردند. فتنه ۸۸ و جریان‌های بعدی را مردم حل کردند و کسی که توانست معضلات را مدیریت کند، خود مردم بودند.

وی با بیان اینکه اشتباه کردیم که اقتصاد را به دست مردم ندادیم، گفت: ما سیاست را دست مردم دادیم و ۴۰ سال نظام سلطه می‌خواهد این نظام سیاسی از بین ببرد اما نتوانسته است. دشمن حتی نتوانست به این نظام آسیب برساند.

مخبر یادآور شد: در مسائل نظامی و بین‌المللی هم امروز کشور از چنان قدرتی برخوردار است که هیچ قدرتی در دنیا و منطقه بدون نظر جمهوری اسلامی نمی‌تواند تصمیم بگیرد و امروز جمهوری اسلامی حرف اول را در منطقه می‌زند.

معاون اول رییس جمهوری افزود: جمهوری اسلامی که تا قبل از پیروزی انقلاب اصلاً در موازنه بین‌المللی منطقه به حساب نمی‌آمد مگر به عنوان یک مامور، امروز بدون او تصمیمی در منطقه گرفته نمی‌شود. ایران وقتی به عنوان مامور می‌خواست حضور پیدا کند موضوعیت پیدا می‌کرد مثلا هواپیمایش را در اختیار آمریکا قرار می‌داد تا ویتنام را بمباران کند و آن نیابتی بود و حضور قدرتمندی نداشت اما امروز وضعیت دیگری داریم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches