×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
ارزیابی شرکت‌های اتوبوسرانی تا پایان ۹۷

اقتصادتهران: رئیس سازمان راهداری تاکید کرد: کلیه شرکت های حمل و نقل جاده ای مسافر تا پایان سال ۹۷ رتبه بندی شده و این رتبه ملاک ارزیابی شرکت ها و ارائه خدمات به آنهاست.

به گزارش مهر، داود کشاورزیان در مراسم گرمیداشت هفته حمل و نقل در سالن همایش های رازی با بیان اینکه متاسفانه استفاده از حمل و نقل عمومی مسافری در جاده ها روند کاهشی دارد، گفت: سالی ۶ تا ۷ درصد کاهش مسافر داریم و تا آنجایی که خبر دارم در راه آهن شرایط مشابه وجود دارد. علت آن افزایش و تولید روزافزون خودرو است. سالی یک میلیون و ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار خودرو تولید می شود.

وی دلیل دیگر کاهش استفاده از حمل و نقل عمومی جاده ای را ارزان بودن سوخت عنوان و اظهار کرد: این روند آثار منفی زیادی دارد که افزایش ترافیک و آلودگی شهرها و همچنین کاهش ایمنی و افزایش ترافیک بالای جاده ها بخشی از آثار آن است. ضمن اینکه روزانه صدها هزار خودرو از شهرهای حاشیه ای وارد کلان شهرها می شوند که می شود بخش زیادی از این سفرها را به ریل منتقل کرد.

رئیس سازمان راهداری تاکید کرد: باید سیاست دولت در این زمینه کاهش قیمت تمام شده خرید وسایل نقلیه عمومی (اتوبوس) باشد که حذف تعرفه عوارض گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده در این زمینه بسیار موثر است.

کشاورزیان افزود: قیمت یک اتوبوس در حال حاضر ۸۵۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان است و حداکثر وام بانکی ۳۵۰ میلیون تومان؛ زیرا سیستم بانکی بیشتر از این مبلغ را نمی پذیرد یعنی خریدار ۴۰ درصد مبلغ یک اتوبوس را وام می‌گیرد و ۶۰ درصد باقی مانده آورده شخصی خودش است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: هیچ سرمایه گذاری اینگونه نیست که آورده سرمایه گذار ۶۰ درصد باشد بلکه حداکثر ۲۰ درصد بوده و مابقی را سیستم بانکی تامین می کند. مجموعه این عوامل به همراه گرانی اتوبوس و ارزان بودن سوخت به کاهش حمل و نقل عمومی منجر شده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches