×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
ارزش مبادلات در فرابورس ۱۷ درصد رشد کرد

اقتصادتهران: بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال ورقه بهادار در هفته نخست مرداد در بازارهای فرابورس ایران مبادله شد که با وجود کاهش ۲۰ درصد حجم داد و ستدها، ارزش معاملات انجام شده را ۱۷ درصد رشد داد.

به گزارش فرابورس ایران، بازارهای دوم و ابزارهای نوین مالی فرابورس در هفته منتهی به پنجم مردادماه عملکردی سبز را به ثبت رساندند و در مقابل سایر بازارها با کاهش حجم و ارزش مبادلاتی مواجه شدند؛ بدین ترتیب با جابه ‌جایی ۵۳۹میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۴۴۴ میلیارد ریال، حجم و ارزش مبادلات در بازار دوم نسبت به هفته گذشته به ترتیب ۱۶ و ۶ درصد افزایش یافت.

براساس این گزارش، بازار ابزارهای نوین مالی نیز میزبان نقل ‌و انتقال ۴۱ میلیون ورقه به ارزش نُه هزار و ۸۰۸ میلیارد ریال بود که این نقل‌ و انتقال‌ها به افزایش ۲۲ و ۲۷ درصدی حجم و ارزش مبادلات در این بازار منجر شد.

معامله‌ گران در بازار اوراق بدهی، بیشترین ارزش مبادلاتی را به ثبت رساندند به گونه‌ای که نقل ‌و انتقال این اوراق از سوی آنها به داد و ستد ۱۰ میلیون ورقه به ارزش ۸ هزار و ۹۰۵ میلیارد ریال انجامید.

بر اساس این گزارش، صندوق‌های سرمایه‌ گذاری قابل معامله و اوراق تسهیلات مسکن، جایگاه‌های دوم و سوم را به لحاظ بیشترین میزان ارزش مبادلاتی در بازار ابزارهای نوین مالی به دست آوردند و بدین ترتیب ۳۱ میلیون ورقه ETF به ارزش ۵۹۴ میلیارد ریال و ۴۶ هزار ورقه تسه به ارزش ۳۰۹ میلیارد ریال در طول هفته جاری خرید و فروش شد که در پی این داد و ستدها اوراق بدهی، ETF و تسه هر سه عملکردی سبز را در نخستین هفته کاری مردادماه به ثبت رساندند.

«ETF»ها از انواع صندوق­های سرمایه­ گذاری هستند که امکان معامله سبدی از سهام یک شاخص و یا سبد انتخابی از یک شاخص را برای سرمایه­ گذاران فراهم می کنند؛ «تسه» نیز به اوراق تسهیلات مسکن گفته می شود.

بر اساس گزارش فرابورس، بازارهای نخست و پایه در این هفته با کاهش حجم و ارزش دادوستدها رو به‌ رو شدند و به شکلی که با معامله به ترتیب ۹۷ و ۳۷۰ میلیون سهم در این دو بازار، کاهش ۶۴ و ۳۱ درصدی حجم دادوستدها در این بازارها به وقوع پیوست.

ارزش مبادلات نیز در حالی در بازار اول با ثبت رقم ۱۸۱ میلیارد ریالی نسبت به هفته پیش ۶۷ درصد افت کرد که در بازار پایه ارزش ۵۷۴ میلیارد ریالی داد و ستدها مانع از افت زیاد این نماگر شد؛ در این میان تابلوهای «الف» و «ج» بازار پایه نسبت به هفته گذشته با افزایش حجم و ارزش مبادلاتی همراه شده و در سمت مقابل تابلو «ب» این بازار با کاهش این نماگرها نسبت به هفته گذشته مواجه شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches