×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
ارزش صادرات ایران و عراق به ۶ میلیارد دلار رسید

معاون ستاد توسعه اقتصادی ایران و عراق، ارزش صادراتی ایران به عراق را هم اکنون ۶ میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: تلاش داریم تا ۵ سال آتی به ۳۵ میلیارد دلار برسیم.

علیرضا نیکزاد در جلسه شورای سیاستگذاری ایران و عراق در خصوص چشم‌انداز روابط تجاری ایران و عراق گفت:‌ زمینه‌‌های همکاری در حوزه‌های مختلف برای رساندن عراق به سطحی از توسعه فراهم است.

معاون ستاد توسعه اقتصادی ایران و عراق افزود:‌ دولت و بخش خصوصی ایران آمادگی خود را برای همکاری با دولت و ملت عراق برای حرکت در مسیر توسعه این کشور اعلام کرده است.

نیکزاد اظهار داشت:‌ درحال حاضر ارزش صادراتی ایران به عراق ۵ تا ۶ میلیارد دلار است و هدف ما رساندن این عدد به مبلغی در حدود ۲۵ میلیون دلار در سال است که پیش‌بینی کرده‌ایم ظرف پنج سال آینده می‌توانیم به این رقم برسیم که نیاز به تسهیل مقرارت تجاری بین دو کشور دارد.

وی ابراز امیدواری کرد که با استقرار دولت اکثریتی در عراق، زمینه‌های کار بیشتری فراهم شود چرا که ما مرز گسترده‌ای با عراق داریم و پیوندهای دینی و فرهنگی بین مردم دو کشور باعث نزدیکی تهران و بغداد شده است.

همچنین جهانبخش سنجابی شیرازی، دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق گفت: با رونمایی از تندیس تجارت ایران و عراق در این اجلاس شرکت‌های فعال در حوزه تعاملات اقتصادی دو کشور از این پس به درستی به یکدیگر معرفی خواهند شد.

وی اضافه کرد: با برگزاری این اجلاس و با ایجاد شاخص‌های رتبه‌بندی و ارزیابی شرکت‌های صادرکننده کالا و خدمات ایرانی به عراق و پایش شرکت‌های تجاری به دنبال اعتباربخشی، اطمینان‌بخشی و به دست گرفتن بخش اعظم بازار عراق با صدور کالاهای با کیفیت به آن کشور هستیم. سنجابی شیرازی لازمه رسیدن به این هدف بزرگ ترسیم شده را همکاری تمامی بخش‌های خصوصی و دولتی دانست.

 

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches