×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
ارزش سرمایه گذاری خارجی در بورس به ۱۳ هزار میلیارد ریال رسید

اقتصادتهران: رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: ارزش سرمایه‌گذاری خارجی در بازار سرمایه کشور از حدود ۱۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال در مرداد ۹۵به ۱۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال رسیده است.

به گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، «شاپور محمدی»، عصر دیروز در دیدار اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تشریح عملکرد ۳۰ ماهه بازارسرمایه گفت: شاخص کل بورس تهران در بازه زمانی پنجم مردادماه ۱۳۹۵ تا ۲۵ دی‌ماه ۱۳۹۷، حدود ۸۹ هزار و ۹۴۵ واحد معادل ۱۱۹ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: در این مدت، شاخص کل فرابورس ایران با یک هزار و ۱۸۱ واحد افزایش به عدد یک هزار و ۹۷۸ واحد در ۲۵ دی‌ماه ۱۳۹۷ رسید که رشد ۱۴۸ درصدی را نشان می‌دهد.

به گفته محمدی، شاخص صنعت و شاخص ۵۰ شرکت فعال تر در این مدت به ترتیب ۱۳۶ و ۱۳۷ درصد بازدهی داشته اند.

وی با بیان اینکه شاخص هم وزن در این مدت ۱۰۹ درصد رشد داشته است، اضافه کرد: رشد همزمان شاخص کل و شاخص هم وزن نشان از آن دارد که بازار سرمایه به طور یکسان رشد کرده و رشد بازار سرمایه مختص به شرکت های خاصی نبوده است.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه یکی از دلایل رشد قیمت ها در بازار سرمایه، رشد نرخ برابری ارزها بود، افزود: البته در این مدت، رشد سکه و دلار در مقایسه با بازار سرمایه بیشتر بوده اما باید بدانیم که رشد قیمت ها در آن بازارها سوداگرانه بوده است.

وی با بیان اینکه بورس و فرابورس همپای هم رشد کرده اند، تصریح کرد: ارزش بازار سهام از چهار هزار و ۳۷۶ هزار میلیارد ریال در پنچم مردادماه ۹۵، به هشت هزار و ۵۶۰ هزار میلیارد ریال در ۲۵ دی سال ۹۷ رسیده که بیانگر ۹۶ درصد رشد است.

محمد اضافه کرد: ارزش بازار صکوک (اوراق بهادار اسلامی) نیز از ۲۱۲ هزار میلیارد ریال در پنجم مردادماه ۹۵، به ۹۲۸ هزار میلیارد ریال در ۲۵ دی سال ۹۷ رسیده است که حکایت از ۳۳۸ درصد رشد دارد. در مجموع ارزش کل بازار سرمایه (سهام و صکوک) در دوره زمانی مورد بررسی با ۱۰۷ درصد رشد همراه بوده است.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه هم اکنون محصولات شیمیایی ۲۵٫۴۷ درصد از کل ارزش بازار بورس و فرابورس را به خود اختصاص داده است، ادامه داد: پس از گروه محصولات شیمیایی، به ترتیب گروه‌های فلزات اساسی با سهم ۱۶٫۲۴ درصد، استخراج کانه‌های فلزی با سهم ۸٫۹۷ درصد و گروه فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای با سهم ۸٫۶ درصدی در رتبه‌های دوم تا چهارم قرار دارند.

وی ادامه داد: مجموع تعداد شرکت‌های پذیرفته شده در بورس تهران و فرابورس ایران از ۴۰۰ شرکت در پنجم مردادماه ۹۵، به ۴۲۹ شرکت در ۲۵ دی سال ۹۷ افزایش یافته که بیانگر رشد ۷٫۳ درصدی است. همچنین تعداد شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان و پذیرش نشده در فرابورس ایران از ۱۵۴ شرکت در پنجم مردادماه ۹۵ با رشد ۸٫۴ درصدی به ۱۶۷ شرکت در ۲۵ دی ماه ۹۷ رسیده است.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار خاطرنشان کرد: ارزش معاملات در کل بازار اوراق بهادار در دوره ۳۰ ماهه یاد شده، ۶۵ درصد نسبت به دوره ۳۰ ماهه مشابه قبل رشد داشته است.

محمد اظهار داشت: در بورس‌های کالایی نیز ارزش معاملات در این مدت به سه هزار و ۴۵۴ هزار میلیارد ریال رسید که نشان دهنده ۱۶۷ درصد رشد است. ارزش معاملات همه بازارها در دوره ۳۰ ماهه یادشده، ۱۰۸ درصد افزایش داشته است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches