×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۳ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
ارزش تولیدات کشاورزی ایران بیش از ۷۰ میلیارد دلار است

اقتصادتهران: وزیر جهادکشاورزی ارزش تولیدات کشاورزی ایران را بیش از ۷۰ میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: در سال «حمایت از کالای ایرانی» افزایش سرمایه گذاری و حمایت ها از کالاهای تولیدی بخش کشاورزی ضروری است.

به گزارش وزارت جهادکشاورزی، «محمود حجتی» روز یکشنبه در دیدار نوروزی با مدیران، کارشناسان و فعالان بخش کشاورزی بر لزوم شناسایی و بهره برداری از ظرفیت های ناشناخته بخش کشاورزی تاکید کرد و افزود: ظرفیت یک میلیون تنی پرورش ماهی در دریا از جمله ظرفیت های بخش کشاورزی است که علاوه بر افزایش تولید و اشتغال، برای کشور ارزآوری فراروانی خواهد داشت.

حجتی با اشاره به تشکیل زنجیره پرورش میگو در کشور گفت: میزان تولید میگو از ۱۲ هزار تن در سال ۹۲ با رشد نزدیک به سه برابری به ۳۲ هزارتن در سال ۹۶ افزایش یافته است و این روند ادامه دارد.

وزیر جهادکشاورزی یادآور شد: استان های گیلان و مازندران از خاک مناسب و میانگین بارش نزدیک به ۱۲۰۰ میلیمتر برخوردارند و ۱۰ میلیارد مترمکعب آب شیرین از این استان ها به دریا می ریزد.

وی افزود: مساحت کشور هلند با مساحت استان های گیلان و مازندران و بخشی از گلستان تقریباً برابر است و با وجود آنکه این کشور از خاک و آفتاب مناسب برخوردار نیست، با توسعه کشت های گلخانه ای و تامین نور مصنوعی، سالانه نزدیک به ۸۰ میلیارد دلار از بخش کشاورزی خود درآمد کسب می کند؛ بنابراین باید از ظرفیت های استان های یاد شده بیش از پیش استفاده کنیم.

حجتی، پرورش گل نرگس در زمین های سنگلاخی دره شهر استان ایلام که حتی برای کشت دیم مناسب نیست را از دیگر ظرفیت های ناشناخته عنوان کرد و افزود: بهره برداران با کاشت پیاز گل نرگس در این زمین های سنگلاخی توانسته اند به ازای هر هکتار ۲۵ میلیون تومان درآمد کسب کنند.

وی با اشاره به رویش گیاهی مقاوم به شوری و خشکی در منطقه میقان استان مرکزی بر لزوم شناسایی و توسعه پوشش گیاهان بومی مناطق تاکید کرد و گفت: در حاشیه دریاچه ارومیه گیاهانی مقاوم وجود داشت که با شناسایی و گسترش کشت این گیاهان با همکاری مردم منطقه پوشش گیاهی اطراف این دریاچه توسعه یافته است.

وزیر جهادکشاورزی تاکید کرد: تلاش تولیدکنندگان بخش کشاورزی و نقش آنان در تامین امنیت غذایی، ارزش اقتصادی تولیدات کشاورزی و همچنین شرایط سخت کار کشاورزان کشور از نظر آب و اقلیم در مقایسه با کشاورزان کشورهای اروپایی و سایر کشورهای پیشرو به طور شایسته شناخته نشده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches