×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۳ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
ارتقای فرهنگ شهروندی با اجرای قوی جشنواره مشکات

تهران اکونومی: معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در اختتامیه محور فرهنگ ترافیک سومین جشنواره مشکات اعلام کرد: به فضل الهی جشنواره مشکات، طی سال های آینده نیز استمرار می یابد و به صورت عمیق تر و قوی تر در راستای تغییر و اصلاح رفتارهای شهروندی تلاش خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، مراسم اختتامیه سومین جشنواره آموزش های شهروندی (مشکات) در بخش فرهنگ ترافیک با حضور معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، معاون حمل و نقل و ترافیک، مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران، رییس پلیس راهور تهران بزرگ و جمعی از اعضای شورای شهر و مدیران شهری برگزار شد و با تقدیر از ۱۰۲ اثر برگزیده از میان ۱۵۰ هزار آثار ارسالی شهروندان در سالن همایش های برج میلاد به کار خود پایان داد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین میثم امرودی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه ۵ بحران تهران را تهدید می کند، گفت: رفتارهای شهروندی یکی از ۵ بحرانی است که شهر تهران را تهدید می‌کند.

وی با بیان اینکه در کشورهای مختلف وقتی می‌خواهند رفتارهای شهروندی را قضاوت کنند به هنجارهای ترافیکی شان نگاه می کنند، گفت: وقتی در ترافیک مان بی نظمی می کنیم به سایر کشورها اجازه می‌دهیم درموردمان به عنوان افرادی قانون شکن قضاوت کنند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران تاکید کرد: جشنواره مشکات تلنگری است بر رفتارهای شهروندی که به شهروندان تذکر می دهد با ناهنجاری های رفتاری اجازه می‌دهیم در موردمان چگونه قضاوت کنند.

وی با تاکید بر اینکه ترافیک به عنوان ویترین رفتارهای شهروندی در کشورمان هیچ همخوانی با فرهنگ غنی فارسی ندارد، گفت: متاسفانه با بی نظمی به دیگران اجازه داده ایم به عنوان شهری بی فرهنگ جلوه کنیم.

حجت الاسلام امرودی با تاکید بر اینکه برای ارتقای فرهنگ ترافیک صدا و سیما و رسانه های جمعی هم باید پای کار باشند، اظهارکرد: در عین حال درمدارس نیز باید آموزش های رفتاری و زندگی از دوران کودکی به دانش آموزان آموزش داده شود.

وی با اشاره به اینکه عملکرد مناسب در ارتقای فرهنگ ترافیک مهمترین اثر را دارد، گفت: به عنوان مسوول باید به وظایف خود به بهترین نحو عمل کنیم.

امرودی با اشاره به تبدیل شهرداری تهران به نهاد اجتماعی گفت: به فضل الهی جشنواره مشکات طی سال های آینده نیز به صورت عمیق تر و قوی تر برگزار می شود و استمرار خواهد داشت و در راستای تغییر و اصلاح رفتارهای شهروندی تلاش خواهد کرد.

معضلات ترافیکی امروز ریشه در تربیت نادرست و تفکر فردی انسان‌ها دارد

سردار تیمور حسینی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ نیزتاکید کرد: ناهنجاری‌های ترافیکی ریشه در تربیت و القا تفکر فردی از کودکی در انسان‌ها دارد.

وی از ترافیک به عنوان یک چالش شهروندی در شهر تهران یاد کرد و گفت : عامه مردم با معضل ترافیک دست به گریبان اند و زندگیشان تحت تاثیر مستقیم مقوله ترافیک قرار دارد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با تاکید بر اینکه موضوع فرهنگ ترافیک و ناهنجاری های ترافیکی که در شهر شاهد هستیم ریشه در شخصیت فردی ما شهروندان دارد گفت : اعتقاد دارم تمامی ما انسان ها دو شخصیت داریم ، یک شخصیت نمایشی که در محافل و مجالس بسیار اتو کشیده و مبادی آداب جلوه میکند و دیگری شخصیت واقعی مان است که در زمان رانندگی و پشت فرمان خودرو ، نمایش می دهیم.

سردار حسینی تاکید کرد: جایگاه آموزش را جز لاینفک مقوله ارتقا فرهنگ ترافیک میدانم اما به جرات اعلام میکنم مشکل از آموزش نیست بلکه مشکل ترافیک و ناهنجاری های رفتاری در مقوله ترافیک ، ریشه در شخصیت و تربیت ما شهروندان دارد.

وی با اشاره به انواع ضرب المثل های ایرانی تصریح کرد: در تمامی دوران تربیت کودکیمان بر خودبینی و تفکر فردی تاکید شده به همین دلیل اینکه همیشه صلاح و مصلحت خود را ببینیم ملکه ذهنمان شده است.

وی با تاکید بر اینکه تفکر فردی به شدت اخلاقیات ما را تحت الشعاع قرار داده است گفت: تمامی مظاهر بی نظمی در مقوله ترافیک ناشی از نوع تفکر فردی در اجتماع است به همین دلیل بیشتر از اموزش فرهنگ ترافیک نیازمند اصلاح تربیت و شخصیت شناسی هستیم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches