×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۷ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
ارایه طرح معاونت زبان به صدا و سیما

اقتصادتهران: دبیر انجمن ویرایش و درست نویسی از تقدیم طرح معاونت زبان به صدا و سیما خبر داد و گفت: هر شبکه باید گفتمانی داشته باشد و برنامه مدون و مشخص شاخصه های زبانی معینی را متناسب با مخاطب دنبال کند.

به گزارش اقتصادتهران به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، نشست علمی «زبان شناخت» با اجرای مهدی صالحی دبیر انجمن ویرایش و درست نویسی و سخنرانی فاطمه عظیمی فرد استاد دانشگاه و پژوهشگر زبان رسانه و با حضور مهمانانی همچون ناصر فیض شاعر و طنزپرداز در سالن طاهره صفارزاده حوزه هنری برگزار شد.

در ابتدای این نشست دبیر انجمن ویرایش و درست نویسی گفت: در زندگی روزمره با رسانه ها هر روز درگیر هستیم و به همین منوال، با زبان در ارتباط هستیم. باید در نظر بگیریم که صدا و سیما و رسانه ها چطور از زبانها کارکرد می گیرند و از آنها استفاده می کنند. بنابراین شاخه های مختلف مثل زبان شناسی و غیره را باید بشناسند و به شناخت گویش‌ها و لهجه ها اهتمام بورزند و از آنها طوری استفاده کنند که گویش وران مکدر نشوند.

مهدی صالحی درخصوص شورای ویرایش در صدا و سیما اظهار داشت: قبلاً شورای ویرایش در رسانه ملی وجود داشت که وظیفه زیبا سازی زبان را در آثار رسانه ملی عهده دار بود، اما متأسفانه این شورا منحل شد و دیگر روی کار نیامد و کسانی که سالها در این حوزه فعالیت می کردند، از کار بیکار یا جابجا شدند و دیگر آن کارکرد و بازدهی را نداشتند.

وی افزود: یکی از مطالبات ما ناظر زبان است که کسی اگر در رسانه ملی شعر می خواند یا برنامه می گذارد، شعر غلط نخواند و غیره که هنوز محقق نشده است. تولید برنامه های آموزشی همچنان محقق نشده است. ‌با توجه به حجم تولیدات استانی و کشوری و بین المللی به حجم عظیمی از زبانشناسان نیاز داریم که در تولیدات کمک کنند تا این اشکالات رفع شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches