×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۳ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
اخذ تصمیم نهایی برای بازگشایی مدارس ابتدایی؛ ۱۵ آبان

اقتصادتهران: سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ترجیح ما و ستادملی کرونا هم این بود که از ۱۵ آبان برای متوسطه دوم و از اول آذر برای مدارس ابتدایی و متوسطه اول بازگشایی را انجام دهیم گفت: وضعیت مدارس ابتدایی مجدد در جلسه روز شنبه آینده ستادملی کرونا مطرح و تصویب می‌شود. این موضوع یک مرتبه مطرح و کلیاتش پذیرفته شده است. در مجموع مدارس با رعایت پروتکل‌ها باز خواهند شد.

به گزارش ایسنا، علیرضا کاظمی در حاشیه مراسم زنگ ملی مبارزه با استکبار جهانی، گرامیداشت روز دانش آموز و سالروز تسخیر لانه جاسوسی که در مدرسه شهید کدخدایی منطقه ۱۱ آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد با بیان اینکه امسال به دلیل اینکه روز سیزدهم آبان ماه، پنجشنبه است و مدارس تعطیل بودند زنگ مبارزه با استکبارستیزی را به صورت نمادین امروز در سراسر کشور و شبکه های مجازی به صدا در آوردیم. یکی از وظایف مهم ما در نظام تعلیم و تربیت همین است که روحیه استکبار ستیزی را در دانش آموزان زنده نگه داریم.

شرکت در تجمعات ۱۳ آبان بنابر اقتضا و شرایط هر شهر و منطقه

وی افزود: روز ۱۳ آبان و این ایام صرفا رویدادهای تاریخی نیست، بلکه جریانی است که به پیروزی و استمرار انقلاب کمک کرده و آینده انقلاب مدیون داشتن این روحیه در دانش آموزان و تداوم آن است. فردا، ۱۳ آبان دانش آموزان در تجمعاتی که به اقتضای شرایط شهر و منطقه شان وجود دارد، حضور می یابند. حضور پررنگ تشکل های دانش آموزی کمک می کند که این روز را گرامی بداریم و با کسانی که ۱۳ آبان را رقم زدند پیمان ببندیم و راه آن‌ها را ادامه دهیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه جامعه دانش آموزی ثابت کرده در تمام عرصه هایی که نظام نیاز داشته حضور پررنگ و پرافتخاری داشته است گفت: اگر قرار باشد روحیه استکبارستیزی را در دانش آموزان زنده نگه داریم دو شرط دارد؛ نخست ارتقای معرف، بصیرت و دانش دانش آموزان نسبت به عظمت راهی که طی شده و دوم ولایت مداری و ولایت پذیری است. آنچه انقلاب را به این دستاوردها رسانده در سایه ولایتمداری مردم بوده است.

کتابهای درسی نیازمند بازبینی جدی هستند

کاظمی درباره ورود موضوعاتی چون مقابله با استکبار جهانی در کتب درسی گفت: یکی از اقداماتی که باید انجام دهیم این است که خباثت های آمریکا را به جامعه دانش آموزی بنمایانیم که یکی از ظرفیت های موثر، کتاب های درسی هستند. کتاب های درسی در این راستا نیازمند بازبینی جدی اند که امیدوارم در دولت سیزدهم روی مجموعه کتب درسی در زمینه توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انقلاب یک بازنگری جدی اتفاق بیفتد.

وی افزود: البته انتظاراتی که از کتاب های درسی وجود دارد بسیار زیاد و در مقابل حجم کتب و ساعات آموزش محدود است. ما همه موارد را هم نباید محدود به کتاب های درسی کنیم. باید از فعالیت های فوق برنامه، برگزاری جشنواره ها و دیگر برنامه ها استفاده کرده و فقط بر کتاب درسی تمرکز نکنیم. ورود موضوع مقابله با استکبار به کتب درسی نیاز به مطالعه و بررسی دارد. موضوعاتی اشاره شده، اما کافی نیست.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches