×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۳ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
اختلافات والدین و برخی مهدکودک‌ها بر سر قوانین دریافت شهریه ادامه دارد!

اقتصادتهران: در حالی که هم اکنون در شرایطی به سر می‌بریم که از یکسو اوقات فراغت تابستان برای کودکان فرا رسیده است، از سوی دیگر شرایط موجود کرونایی در کشور، بسیاری از مسائل را تحت الشعاع خود قرار داده است. والدین خسته از همه‌گیری کرونا و نیز به دلیل درگیری با مسائل کاری خود، به ناچار بچه‌ها را باید به مهدها بسپارند تا هم کودک دلبندشان تابستانی شاد را در کنار همسالان خود به یادگیری فعالیت‌های متناسب با سن خود سپری کند و از یکسو باید نگران آن باشند که مبادا در این وضعیت، کودک آن‌ها خدای نکرده مبتلا به بیماری شود.

به گزارش اقتصادتهران، در این بین البته مهدهایی هستند که با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی سعی در آموزش صحیح کودکان داشته و با برگزاری جشن‌ها و مراسم‌های مختلف، اوقات خوبی را برای آن‌ها رقم می‌زنند. اما هستند مهدهایی که تنها در اندیشه کسب سود بوده و به نگرانی والدین در خصوص دریافت تاییدیه‌های بهداشتی وقعی نمی‌نهند.

اما این پایان ماجرا نیست بلکه داستان از جایی شروع می‌شود که والدین با در نظر گرفتن شرایط موجود، پذیرفته‌اند که فرزند دلبندشان را در مهدی ثبت نام کرده و با خیال راحت به فعالیت روزمره خود بپردازند اما بنا بر شرایطی و پس از ثبت نام، از این اقدام منصرف شده و در پی بازپس گیری وجه شهریه بر می‌آیند که با مراجعه به مهد با برخی قوانینی مواجه می‌شوند که در ابتدای کار آن را مورد تایید قرار داده بودند.

آقای حامد ط. یکی از والدینی است که فرزند خود را در یکی از مهدهای تهران ثبت نام کرده و پس از گذشت چند روز، اقدام به درخواست شهریه مهد خود و بیرون آوردن فرزندش کرده اما با عدم استرداد وجه از سوی مهد مواجه شده است.

وی با تماس با خبرنگار این پایگاه خبری، مشکل خود را برگزاری مراسم جشن تولد در مهد مربوطه و دل‌نگرانی خود و همسرش از این اتفاق و موارد مشابه بود که گویا در ابتدا تصور می‌کرد این چنین جشن‌هایی در شرایط کرونایی نباید برگزار شود. حال با بندی در قرارداد خود مواجه شده که امکان بازپس گیری شهریه تنها یک هفته پس از ثبت نام و آن هم به صورت درخواست کتبی امکان دارد (موردی که در ابتدا به وی گفته نشده بود) و همین امر به اختلافی میان وی و مهد مورد نظر تبدیل شده است.

خبرنگار ما طی تماسی با مدیر مهد مربوطه پیگیری ماجرا شده که بنابر ادعای مسوولان مهد، پروتکل‌های بهداشتی در این مهد رعایت می‌شود اما اینکه والدینی بخواهد وجه شهریه خود را بازپس بگیرد امکان آن وجود ندارد مگر تحت شرایطی که در قرارداد به آن اشاره شده است.

در این رابطه خانم ب. مدیر مهد مربوطه، در گفت‌وگو با سایت اقتصادتهران به شرح ماجرا پرداخت و در پاسخ به اینکه آیا تاییدیه‌های سلامت در این مهد اخذ می‌شود یا خیر گفت: بله دقیقا تمام موارد طبق پروتکل‌های وزارت بهداشت رعایت شده و مفاد قرارداد هم گویای موارد قطعی است. وی در پاسخ به اینکه اگر والدینی بخواهند به هر دلیل از ادامه ثبت نام فرزند خود منصرف شوند آیا وجه شهریه به آنان بازگردانده خواهد شد یا خیر، تصریح کرد: در صورتی که تا یک هفته این امر با درخواست کتبی از سوی والدین مطرح شود موردی ندارد اما بعد از آن، وجه به هیچ عنوان بازگردانده نخواهد شد.

به هر حال موضوعی مشابه این مورد در هفته‌های اخیر بارها به این پایگاه خبری و یا سایر همکاران رسانه‌ای ما گزارش شده است که به دلیل برخی ناهماهنگی‌ها در زمان ثبت نام صورت می‌گیرد.

این تنها یک نمونه از اختلافات میان والدین با مدیران مهد‌هاست. البته که نظارت بر انجام بازرسی از مهدها به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نیز اینکه آیا با وجود شرایط قرمز در تهران، امکان برگزاری مراسم جشن تولد در مهدها امکانپذیر است یا خیر با نهاد ناظر و ستاد ملی کروناست اما جدای از این مبحث و با فرض رعایت تمام موارد بهداشتی، چه خوب می‌شد اگر والدین به هر دلیل از ادامه ماندن فرزند دلبندشان در مهد منصرف شوند، مدیران مهد با این قضیه به راحتی برخورد کرده و جدای از قوانین یا مفاد قراردادهایی که امضا می‌شود، وضعیت خاص اقتصادی در نظر گرفته شود آن ‌هم در این شرایط که همگان در هر شغل و منصبی هستند از نظر رسالت و مسوولیت‌های اجتماعی خود، موظف به درک همنوع خود باید باشند.

باشد که با در نظر گرفتن این شرایط، زندگی بهتری برای خود و دیگران فراهم کنیم.

پیشنهاد می‌شود بخش نظارت و بازرسی بر مهدها در آموزش و پرورش و نیز سازمان بهزیستی با انجام بازرسی‌های مستمر از مهدها، خیال خانواده‌ها را بابت برگزاری مراسم‌های شادی در آنان راحت کرده و یا اگر تخلفی در این خصوص دیده می‌شود به شدت برخورد نمایند.

نام مهد در دفتر این رسانه محفوظ است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches