اقتصادتهران: شهردار تهران با بیان اینکه برای تامین ۱۱۳ دستگاه واگن با شرکت واگنسازی تهران وارد انعقاد قرارداد شدیم گفت: دولت برای این موضوع ۷۷ میلیون یورو اختصاص داده است.
به گزارش ایرنا، علیرضا زاکانی روز چهارشنبه در مراسم انعقاد تفاهمنامه همکاری مشترک بین شهرداری تهران و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) برای احداث خط ۱۰ مترو و آغاز مونتاژ دستگاه حفاری تونل مکانیزه افزود: برای ۲۲۰ دستگاه واگن نیز با مپنا وارد مذاکره شده و تفاهمنامهای را نیز آماده کردهایم که امیدواریم از ۲ سال آینده، واگنها را در اختیار خطوط قرار دهند و تا سه سال آینده تکمیل واگنها برای خطوط را شاهد باشیم.
شهردار تهران اظهارداشت: ۳۲۵ ایستگاه مترو در افق ۱۱ ساله در داخل شهر تهران تعریف شده که باید طراحی و نوسازی شهر را پیرامون آن قرار دهیم.
زاکانی با بیان اینکه اهمیت، سرعت و تسهیل در بهرهمندی از مترو در حوزه حمل و نقل شرایط بسیار خوبی برای ما فراهم کرده اظهار داشت: اولویت قطعی ما تکمیل هفت خط کنونی است اما خط ۱۰ یک شرایط ممتاز دارد که اولا باعث گره گشایی از منطقه ۲۲ که سرانه پایین با ظرفیت جمعیت پذیری بالا دارد می شود ضمن اینکه ۶ منطقه شهر از این خط بهره مند خواهند شد و یک قابلیت برای سایر خطوط رقم می زند.
به گفته وی، در کنار هفت خط توجه به این خط برای ما موضوعیت دارد و بعد از این دقت در مسیر خط ۱۱ برای ما مهم است تا در آینده نزدیک این خط را نیز اجرایی کنیم.
شهردار تهران افزود: قرارگاه خاتم و خدمات آن برای کشور ما یک افتخار است و هر عقل سلیمی حکم می کند که یک کشور برای سازندگی از همه ابزارها و ظرفیت های خود استفاده کند که در خط یک و هفت مترو مشارکت فعال و اثر بخش با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) داشتیم و تجربه این قرارگاه در این بخش بسیار مهم است.
وی ابراز امیدواری کرد در سالهای آینده در بخش حمل و نقل، توسعه مترو را داشته باشیم و در ارتباط با همه ظرفیتها از جمله قرارگاه، تعاملات گسترده تری برقرار کنیم تا تهران را بر مدار ظرفیت های متنوع بخش خصوصی و نهادهای انقلابی بسازیم.
شهردار تهران همچنین ابراز امیدواری کرد با شعار تهران به مثابه یک کارگاه شروع به ساختن همه تهران کنیم و باید با یک دقت بالا، بازنمایی تهران را داشته باشیم و در این راه، همه ظرفیتهای کشوری را بکار گیریم.
زاکانی گفت: تنها گلوگاهی که برای توسعه تهران وجود دارد منابع مالی است و برای این حل این مشکل، راههای مختلفی از جمله بازطراحی ایستگاه ها و توسعه محلی مبتنی بر ایستگاهها وجود دارد که برای ما ظرفیت فوق العادهای را خلق میکند؛ این امر مبتنی بر اراده بالا رقم خواهد خورد و گام به گام به سمت تحول بزرگ در روح و کالبد تهران پیش میرویم.
وی تاکید کرد: انتظار از شهرداران مناطق این است که کانون مسئولیت را در شهرداری پیاده و به سرعت درباره این بارگذاری پیرامون ایستگاهها تا شعاع ۸۰۰ متر برنامهریزی کنند تا مشخص شود کدام بخش مربوط به شهرداری یا دیگر دستگاه ها یا مردم است.
به گفته زاکانی، در این مقطع که فاز نخست است، دو دستگاه حفاری ( تی بی ام) و در فاز دوم، سه دستگاه که امکان گسترده ای را فراهم می کند،فعال میشود. فاز نخست در سال جاری و فاز دوم سال آینده انجام خواهد شد.
دیدگاه ها بسته هستند.