×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۳ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
۵۰ میلیارد تومان وام برای خرید توافقی مرکبات در مازندران

اقتصادتهران: معاون رئیس‌جمهوری گفت: بنابر مصوبه دولت ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای خرید توافقی مرکبات در مازندران اختصاص یافته که این کار هر چه سریع‌تر از سوی بانک عامل اجرایی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، «محمدباقر نوبخت» عصر روز پنجشنبه ۱۲ اسفندماه در نشست شورای اداری مازندران در ساری گفت: دولت امسال ۱۶۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای به حرکت در آوردن چرخ بنگاه‌های اقتصادی در بخش‌های صنعت، معدن و کشاورزی اختصاص داد و برای هر استان نیز سهمیه تعیین کرد.

وی تصریح کرد: در مجموع حدود ۲۰ هزار بنگاه اقتصادی در این سه بخش تسهیلات بسته رونق تولید را دریافت کرده‌اند.

نوبخت تصریح کرد: تزریق اعتبار به طرح‌های نیمه تمام یکی از اولویت‌های دولت برای توسعه استان‌ها است که دولت تاکنون در این بخش نیز به تعهداتش عمل کرده است.

وی در ادامه افزود: تقریباً آنچه در سفر رئیس‌جمهور توافق شد این بود که برای حدود ۷۶ پروژه حدود ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار دولتی تزریق شود.

نوبخت درآمد پیش‌بینی شده دولت برای امسال را حدود ۲۹۴ هزار میلیارد تومان برشمرد و افزود: به‌علت کاهش قیمت نفت تنها حدود ۱۷۸ هزار میلیارد تومان آن محقق شده است.

سخنگوی دولت افزود: دولت یازدهم باید در شرایطی خدمات را عرضه کند که منابعش نصف شده است و دلیل تلاش ما برای پاره کردن زنجیر تحریم اقتصادی، تغییر فضا بود تا هم قیمت نفت و هم میزان فروش آن افزایش یابد.

وی ادامه داد: امروز مقدار فروش بیش از ۲ میلیون ۹۰۰ هزار بشکه در دو ماه گذشته بوده، در حالی که در دوره تحریم کل سقف فروش یک میلیون بوده است.

نوبخت تصریح کرد: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران نرخ رشد اقتصادی کشور در پاییز امسال در گروه کشاورزی رشد ۵.۴ درصد، گروه صنعت رشد ۱۴ درصد، گروه خدمات ۶.۶ درصد بوده و رشد اقتصادی با نفت به ۸.۹ و بدون نفت به ۶.۴ درصد رسیده است

وی افزود: رشد اقتصادی ۹ ماه اول سال گروه کشاورزی رشد ۵.۷ درصد، گروه صنعت رشد ۱۰.۵ درصد، گروه خدمات ۵.۴ درصد بوده، رشد اقتصادی با نفت به ۷.۲ و بدون نفت به ۵ درصد رسیده است.

نوبخت در ادامه از پرداخت حقوق کارکنان دولت  از۱۵ تا بیستم اسفندماه خبر داد.

سخنگوی دولت یادآورشد: براساس توافق با بانک مرکزی خسارت‌دیدگان ناشی از بلایای طبیعی در استان مازندران در سال‌جاری تسهیلات ارزان قیمت دریافت می‌کنند که نرخ تسهیلات برای روستانشینان ۴ درصد و شهرنشینان نیز ۵ درصد پیش‌بینی شد.

وی گفت: تسهیلات ۲۰۰۰ میلیارد ریالی مصوب برای کمک باغداران و دست‌اندرکاران باغی در این استان نیز از هفته آینده از طریق بانک کشاورزی پرداخت می‌شود.

معاون رئیس‌جمهوری یادآور شد: بنابرمصوبه دولت ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای خرید توافقی مرکبات در مازندران اختصاص یافته که این کار هر چه سریع‌تر از سوی بانک عامل اجرایی خواهد شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches