×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۴ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
اختصاص ۳۲ جایگاه عرضه دام در شهر تهران

اقتصادتهران: مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران از اختصاص ۳۲ جایگاه عرضه بهداشتی دام به مناسبت عید سعید قربان و روز عرفه در مناطق ۲۲گانه شهر تهران خبر داد.

به گزارش ایرنا، عبدالحسین رحیمی روز چهارشنبه در نشستی افزود: این جایگاه ها روزهای ۲۱ و ۲۲ شهریور ماه از ساعت ۵ صبح در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران آغاز به کار می کنند.

وی جلوگیری از ذبح غیربهداشتی دام و جلوگیری از تجمع ضایعات آن در سطح شهر و توجه به سلامت شهر و شهروندان را از جمله اهداف اجرای طرح عرضه بهداشتی دام عنوان کرد و گفت: این طرح هر ساله توسط شهرداری تهران اجرا می شود در صورتی که این اقدام از وظایف ذاتی شهرداری نیست.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با بیان اینکه هر ساله ۳۰ هزار راس دام در جایگاه های شهرداری تهران عرضه می شود،اظهار کرد: از این تعداد ۱۵ هزار راس دام در این جایگاه ها ذبح می شوند.

رحیمی با اشاره به افزایش سه جایگاه به جایگاه های عرضه دام بهداشتی در شهر تهران گفت: امسال ۳۲ جایگاه عرضه بهداشتی دام شامل سه جایگاه ثابت، ۱۶جایگاه موقت و سایر جایگاه های به همت نهادهای خیریه با پشتیبانی شهرداری تهران فعالیت می کنند.

وی افزود: همکاری بانک شهر امکان پرداخت هزینه دام برای مشتریان به صورت الکترونیکی فراهم شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با اشاره به افزایش قیمت گوشت قرمز اظهار کرد: امروز در بازار قیمت زنده فروشی کیلویی ۱۳۸ هزار تا ۱۴۳ هزار ریال و با توجه به عرضه و تقاضا قیمت ها تغییر می کند و در حال حاضر نمی توان قیمت دقیق دام را اعلام کرد اما در طرح عرضه دام اجازه لجام گسیخته قیمت دام را نخواهیم داد.

رحیمی با اشاره به حضور روحانی در قربانگاه ها برای نظارت بر ذبح شرعی دام گفت: طرح نسیم بهشت با حضور روحانیان برای پاسخگویی به سوالات شرعی شهروندان نیز در این جایگاه ها اجرا می شود.

وی افزود: با توجه به مناسبت عید قربان نمازخانه، مکان ها و غرفه های فرهنگی در بخش جنبی جایگاه های عرضه وام پیش بینی شده تا اعضای خانواده در زمان خرید دام و ذبح آن در زمان دریافت قربانی از وقت خود بهینه استفاده کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با تاکید بر بهداشتی و سالم بودن دام های عرضه شده در جایگاه های شهرداری تهران گفت: تمامی این دام ها به لحاظ استاندارد کنترل و در قرنطینه نگهداری شده و بیش از ۳۰۰ کادر بهداشتی و دامپزشکی در مراکز عرضه دام و قربانگاه های این مراکز مستقر هستند و تمامی دام ها قبل، حین و بعد از قربانی شدن توسط دامپزشکان معاینه می شوند.

رحیمی افزود: دام ها در جایگاه های شهرداری تهران با ترازوهای دیجیتال دقیق اندازه گیری و خریداری می شوند و اگر گوشت دام پس از سلاخی در کشتارگاه ها به نظر دامپزشک دچار هر گونه مشکل و بیماری بود کل پول از مشتری پس گرفته می شود.

وی گفت: پوست دام پس از سلاخی به ذابحان داده می شود و با توجه به اینکه قیمت پوست پایین آمده، سوبسیدی به این ذابحان اختصاص داده می شود که خدمت خود را با علاقه انجام دهند.

رحیمی با توصیه به شهروندان تهران برای تهیه دام از جایگاه های عرضه بهداشتی دام شهرداری تهران در جهت حفظ سلامت شهر اظهار کرد: به دامداران نیز توصیه می کنیم که دام های خود را در این مراکز عرضه کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با بیان اینکه سال گذشته جایگاه های عرضه دام بهداشتی دام در مناطق ۲، ۵، یک، سه، ۱۹ و ۲۰ بیشترین تقاضا را داشتند، گفت: در جایگاه های عرضه دام، دام وارداتی نخواهیم داشت و دام های این جایگاه ها داخلی و از شهرستان ها لرستان، فارس، چهار محال و بختیاری و آذربایجان و… هستند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches