×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۳ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
اختصاص دو میلیون دلار برای حل مشکل پسماندهای کشور

اقتصادتهران: معاون محیط زیست رئیس جمهور از اختصاص دو میلیون دلار از صندوق ذخیره ارزی برای حل مشکل پسماندهای کشور خبر داد.

به گزارش مهر، عیسی کلانتری که در جلسه علنی روز یکشنبه برای راهکارهای خود در خصوص کاهش آلودگی هوای پایتخت حضور یافته بود، گفت: یکی از دلایل مشکلات زیست محیطی در کشور تراکم و فشردگی جمعیت در برخی از نقاط کشور است و ۱۷ درصد جمعیت کشور در یک درصد سطح کشور زندگی می کنند که این فشردگی، آلودگی هوا، پسماند و مشکلات زیست محیطی را در پی دارد.

وی با اشاره به اینکه همه عوامل آلوده کننده هوای پایتخت شناسایی شده اما جای خالی اراده برای تصمیم گیری به چشم می آید، گفت: مشکل مشخص است، اگر تصمیم قاطع برای حل  واز بین بردن عوامل آلایندگی هوا داریم باید قاطعانه آن را اجرا کنیم.

معاون رییس جمهوری با اشاره به دیدار یک ساعته با رئیس جمهور در خصوص مشکلات محیط زیستی کشور گفت: آلودگی هوای کلانشهرها، پسماندها، ریزگردها و گرفتن حقابه تالاب های کشور از وزارت نیرو چهار ماموریت رئیس جمهور به محیط زیست بود که به نظر من حل دو ماموریت اول آسان تر است تا حل دو مشکل بعدی.

وی با اشاره به اعتبار دو میلیون دلاری از صندوق ذخیره ارزی برای حل مشکل پسماندها در سال آینده گفت: پیش بینی می شود تا چهار سال آینده مشکل پسماندهای کشور حل شود.

کلانتری با اشاره به آمار روزهای آلوده پایتخت در سال های گذشته گفت: آمار روزهای آلاینده در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۱ نصف شده بود و آن هم به دلیل بهبود وضعیت سوخت بود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches