×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
احداث ۱۹۷ هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی

اقتصادتهران: از ابتدای دولت یازدهم تا پایان اردیبهشت ماه امسال، بیش از ۱۹۷ هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی اصلی و فرعی در سراسر کشور احداث شده است.

به گزارش ایرنا، آمارهای وزارت نیرو نشان می دهد، از ابتدای دولت یازدهم تا پایان اردیبهشت ماه امسال ۱۷۷ هزار و ۹۰۰ هکتار شبکه آبیاری و زهکشی اصلی و ۱۹ هزار و ۱۲۹ هکتار شبکه آبیاری و زهکشی فرعی احداث شده است.

احداث شبکه های آبیاری و زهکشی به منظور تکمیل چرخه استفاده از آب در بخش کشاورزی و ایجاد تولید پایدار در دستور کار قرار گرفته است.

با توجه به اینکه هر ۲ هکتار شبکه آبیاری و زهکشی یک نفر اشتغال مستقیم و ۰٫۵ نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد می کند، ساخت ۱۷۷ هزار و ۹۰۰ هکتار شبکه آبیاری و زهکشی اصلی و ۱۹ هزار و ۱۲۹ هکتار شبکه آبیاری و زهکشی حدود ۱۵۰ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده است.

گزارش های وزارت نیرو حاکیست، با توجه به حاصلخیز بودن اراضی خوزستان و ایلام، ‌طرح احداث ۵۵۰ هزار هکتار شبکه در دولت یازدهم با هدف حداکثر انطباق بر اراضی سنتی موجود و در قالب بهبود روش آبیاری و کاهش مصرف فعلی آب آغاز شده است.

همچنین در راستای اعمال نظام حسابداری آب و کنترل برداشت از منابع آب سطحی برای مصارف کشاورزی بخصوص در شبکه های آبیاری و زهکشی، ۸۸۶ نقطه تحویل آب به ابزارهای اندازه گیری حجمی تجهیز شده اند که این تعداد بیش از ۹ برابر عملکرد دولت نهم و دهم (۹۲ نقطه) است.

حمید چیت چیان وزیر نیرو هفته گذشته درباره احداث شبکه های آبیاری و زهکشی گفت: احداث این شبکه ها هم به توسعه کشاورزی و هم موجب استفاده بهینه از آب می شود تا آب با تلفات و هدر رفت کمتر به دست کشاورزان برسد.

شبکه آبیاری و زهکشی ۲، ۳ ، ۴ و ۵ دشت ارایض شوش در شمال خوزستان روز دوشنبه گذشته (۱۹ تیرماه) با حضور وزیر نیرو به بهره برداری رسید. این پروژه های آبیاری و زهکشی در محدوده غرب رودخانه کرخه و ۴۳ کیلومتری غرب شهر الوان (عبدالخان) در زمین های موسوم به دشت ارایض اجرا شده اند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches