×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۶ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
احداث چهارمین نیروگاه خورشیدی منطقه و توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر

اقتصادتهران: شهردار منطقه ۴ پایتخت از احداث چهارمین نیروگاه خورشیدی در سطح منطقه خبر داد و گفت: با احداث نیروگاه‌های خورشیدی گام‌های اساسی در مقابله با آلودگی‌های زیست محیطی و کاهش استفاده از سوخت‌های فسیلی و انرژی‌های نو و تجدید پذیر برخواهیم داشت.

به گزارش اقتصادتهران به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۴، “علی اصغر کمالی زاده” در این باره گفت: به منظور کاهش آلودگی‌های زیست محیطی ناشی از فرایند تولید برق در سیستم‌های غیر از انرژی‌های تجدید پذیر و کاهش هزینه‌های مصرف برق، توجه به آبگرمکن‌های خورشیدی و احداث نیروگاه‌های خورشیدی در منطقه ۴ از اولویت‌های این منطقه است.

او ادامه داد: در این راستا احداث نیروگاه خورشیدی ۴۰ کیلوواتی ساختمان مرکزی شهرداری منطقه ۴ در فاز اول در حال اتمام است. کمالی زاده افزود: این پروژه با نصب و راه اندازی نیروگاه خورشیدی ۴۰ کیلووات بر ساعت در ساختمان مرکزی منطقه ۴ در فاز اول، مرحله اجرای استراکچر را به اتمام رسانده و تا یک هفته آینده نیز نصب پنل‌های خورشیدی آن تکمیل و در سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

او گفت: این نیروگاه دومین نیروگاهی است که در سال ۱۴۰۱ در این منطقه به بهره برداری می رسد و در کنار سه نیروگاه ۱۰ کیلوواتی دیگر به حفاظت از محیط زیست کمک خواهد کرد. شهردار منطقه ۴ با اشاره به جزییات این عملیات تصریح کرد: هدف از اجرای این عملیات استفاده از انرژی‌های نو به علت کاهش آلودگی هوا حاصل از سوخت فسیلی و نیاز روز افزون شبکه برق سراسری به جهت تامین برق به صورتon-Grid به تامین۳۵ درصد مصرف  برق ساختمان شهرداری و شبکه سراسری توزیع برق با تولید ۲۴۰ کیلو وات در ساعت کمک می‌کند.

کمالی زاده در پایان گفت: صرفه جویی در مصرف انرژی، کاهش معضلات محیط زیستی و آلودگی‌ها، اصلاح الگوی مصرف و جایگزینی انرژهای تجدید پذیر از دیگر اهداف پروژه‌های محیط زیستی منطقه ۴ به شمار می‌رود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches