×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
احتمال کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی برای واحدهای تولیدی

اقتصادتهران: عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران از احتمال کاهش نرخ سود تسهیلات پرداختی بانک‌ ها به واحدهای تولیدی با هدف رونق بخشیدن به تولید و اشتغال خبر داد.

حسین پیرموذن روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با نرخ سود فعلی که مابین ۱۸ تا ۲۱ درصد است بخش خصوصی و صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی چندان رغبتی به فعالیت‌های اقتصادی ندارند و ما با جلساتی که با وزیر اقتصاد و همچنین مسوولان مرتبط با بانک‌ها داشتیم قرار شد در شورای پول و اعتبار ار هفته جاری نرخ سود جدید ابلاغ شود.

وی گفت: پیشنهاد ما به صورت شفاف تعیین نرخ سود ۸ تا ۱۰ درصد برای حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی است که امیدواریم در حد وسع و توان دولت سعی کند تا بانک‌ها را مجاب به تعیین نرخ سود پایین کرده و زمینه تسهیل در پرداخت تسهیلات فراهم آید.

پیرموذن بیان کرد: در بخشنامه جدید نوع سپرده و نرخ سپرده برای مشتریان اعلام خواهد شد و به نظر می‌رسد در دولت دوازدهم تصمیم جدی بر این است تا در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال زمینه حمایت بیشتر از صاحبان واحدهای تولیدی فراهم آید.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی استان اردبیل به محدود بودن پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی دراین استان در پنج ماه امسال اشاره کرد و گفت: پرداخت چهار مورد تسهیلات در پنج ماهه امسال از سوی بانک ‌های عامل استان قابل قبول و پذیرفتنی نیست و امید است این روند در نیمه دوم سال سرعت بیشتری بگیرد.

وی با بیان اینکه عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات رونق تولید اعم از سرمایه در گردش و طرح‌هایی با پیشرفت ۶۰ درصد به هیچ‌وجه قابل قبول نیست، گفت: باید با کار شبانه‌روزی و بروز کردن سایت بهین‌یاب و تشویق و ترغیب سیستم بانکی به پرداخت تسهیلات و تشکیل پرونده زمینه پرداخت تسهیلات با نرخ سود مصوب و جدید انجام شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches