×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
اجرای ۲۱ ابرپروژه ریلی کشور با سرمایه خارجی

اقتصادتهران: معاون فنی و زیربنایی راه آهن جمهوری اسلامی گفت: ۲۱ ابرپروژه در حوزه ریلی با سرمایه گذاری خارجی در دست مطالعه و یا مذاکره با سرمایه گذاران خارجی است.

 مازیار یزدانی روز پنجشنبه در حاشیه بهره برداری از مرکز کنترل و مدیریت ترافیک ریلی ایستگاه راه آهن مشهد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای اجرای این پروژه های بزرگ راه آهن، به طور قطع نیاز به تامین مالی خارج از اعتبارات دولت است.

وی تصریح کرد: برای تمامی این پروژه ها که عمدتا همانند مسیر ریلی قزوین – رشت – آستارا، برای تکمیل کریدور و افزایش ظرفیت در حوزه ریلی اجرا می شوند، پیگیر فاینانس خارجی هستیم.

وی اظهار کرد: در این راستا پیگیری برای فاینانس و تامین سرمایه گذار خارجی در حال انجام است و برای چند مورد از این طرح ها هم اکنون متقاضی داریم که در حال بررسی و مذاکره بر روی شرایط فاینانس و روش های سرمایه گذاری هستیم .

وی با بیان اینکه هم اکنون از اکثر کشورهای دنیا چون ایتالیا، ژاپن، کره، روسیه و چین پیشنهاد فاینانس داریم، گفت: ما پس از بررسی لازم،‌ با بهترین و سریعترین پیشنهادها موافقت خواهیم کرد.

وی ادامه داد: هم اکنون فاینانس پروژه قطار سریع السیر مشهد – تهران با چین قطعی شده و پروژه خط ریل تهران – شمال هم با روسیه مراحل نهایی خود را طی می کند و فاینانس مسیر قم – اراک هم با ایتالیا تمام شده و با آلمان و ژاپن هم در مورد قطار تهران – تبریز و با هندی ها برای مسیر زاهدان – چابهار در حال مذاکره هستیم.

یزدانی در مورد سهم خراسان از این ۲۱ ابرپروژه ریلی گفت: اتصال مسیر ریلی گرگان – مشهد که به شدت مورد تاکید رئیس جمهوری است از جمله این طرح ها است که در اولویت طرح ها بوده و امید است با تامین مالی سریعتر اجرایی شود.

وی با بیان اینکه در این خصوص با چند سرمایه گذار گفت و گو شده و در حال بررسی چگونگی، از کجا اجرا شدن طرح و نحوه اتصال آن هستیم،‌ اما چون برای این طرح پیشنهاد سرمایه گذاری داخلی هم داریم پروسه مذاکره طولانی شده، ضمن آنکه مطالعات این طرح انجام شده و پیمانکار آن هم مشخص است و فقط باید تامین مالی شود.

وی ادامه داد: تاکید مسئولان استان و کشور بر آن است که عملیات اجرایی این پروژه به طور قطع امسال آغاز شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches