اقتصادتهران: نشست مدیرعامل و مدیران ارشد گروه خودروسازی سایپا با رئیس دانشگاه، رؤسای دانشکده ها و جمعی از اعضای هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی با هدف ارتقاء تعامل مؤثر بین صنعت خودرو و دانشگاه و انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه شهید بهشتی و گروه خودروسازی سایپا در محل این دانشگاه برگزار شد.
به گزارش اقتصادتهران به نقل از سایپانیوز، در نشست مشترک محمودرضا آقامیری رئیس دانشگاه شهید بهشتی و محمدعلی تیموری مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا بر همکاری های تخصصی، علمی و عملی در قالب پروژههای مشترک برای تأمین نیازمندیهای مختلف صنعت خودرو و گروه سایپا تأکید شد.
در ابتدای این نشست، مدیرعامل گروه سایپا گفت: دانشگاه شهید بهشتی علاوه بر نقش مؤثر علمی، دانشگاهی کاربردی است که دانش آموختگان این دانشگاه یافتههای علمی را در حوزه صنعت به شکل کاربردی اجرا می کنند و در نتیجه تولید علم به تولید سرمایه و ثروت منجر میشود.
تیموری افزود: اگر در یکسال اخیر موفقیتهایی در سایپا به دست آمده، حاصل آموختههایی است که به صورت پایه از اساتید دانشگاه شهید بهشتی کسب کرده و در صنعت خودرو اجرا می کنیم.
او با تبیین شرایط بحرانی سال گذشته سایپا در خصوص 87 هزار خودروی ناقص، تصریح کرد: اکنون در شرایطی هستیم که شاخص نرخ عبور مستقیم تولید در سایپا بیش از 97 درصد است چراکه این شاخص ملاک مهمی برای سنجش نظام برنامه ریزی جامع در صنعت خودرو است و امروز به طور متوسط تولید روزانه سایپا، دو هزار دستگاه می باشد.
مدیرعامل گروه سایپا با اشاره به اینکه امسال 98 هزار دستگاه خودرو بیشتر از مدت مشابه سال گذشته توسط سایپا عرضه شده، گفت: این موفقیتها در حالی به دست آمده که نهادههای تولید رشد زیادی داشته اند و بر اساس قیمت گذاری دستوری هیچگونه افزایش قیمت در خودروهای تولیدی خودروسازان رخ نداده است.
او تصریح کرد: علی رغم خروج سه محصول پرتیراژ از چرخه تولید، چون اولویت اصلی سایپا بر تولید اقتصادی (از نظر قیمت، کیفیت و تیراژ) و همچنین خودروهای کار و تجاری متمرکز شده بود، روند تولید در سایپا با اختلال رو به رو نشد.
تیموری گفت: سیاست قیمت گذاری در کشور ما بر عکس قیمت گذاری در دنیا است، در دنیا قیمت گذاری برای خودروهای کار که مربوط به حمل و نقل عمومی و حمل و نقل کالا است به شکل دستوری انجام می شود اما قیمت گذاری خودروهای سواری بر اساس عرضه و تقاضا در بازار صورت میگیرد بنابراین قیمت گذاری دستوری خودروهای سواری در کشور منجر به گسترش واسطه گری شده و به محیط زیست نیز آسیب میرساند چون باعث تشویق به خرید خودروی سواری و تبدیل آن به کالای سرمایهای میشود.
مدیرعامل گروه سایپا اعلام کرد: برای اینکه سایپا را از زیان انباشته حدود 60 هزار میلیارد تومان خارج کنیم، در زمینه تولید و عرضه خودروهای عمومی برنامه ریزی کردیم به نحوی که ساینا دوگانه سوز در شش ماهه اول و ساینا سه گانه سوز و الکتریکال در شش ماهه دوم سال آینده عرضه خواهد شد و همچنین ون 14 نفره و وانت پادرالانگ عرضه می شود تا سایپا در حوزه حمل و نقل عمومی و خودروهای کار نقش مؤثرتری داشته باشد.
تیموری خبر داد که سایپا در سال آینده با ارائه خودروهای جدید، پوست اندازی خواهد داشت و چهار خودرو سواری شامل؛ اطلس، سهند، آریا و p90 و چهار خودرو تجاری نیز به سبد محصولات گروه سایپا افزوده خواهد شد.
دیدگاه ها بسته هستند.