×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۳۰ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
اجرای طرح واکسیناسیون تب برفکی گوسفند و بز توسط دامپزشکی در قزوین

اقتصادتهران: رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین گفت: طرح واکسیناسیون تب برفکی گوسفند و بز در قزوین با هدف پوشش کامل این جمعیت دامی در حال اجرا است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قزوین، عیسی غیاث یزدی افزود: پیش بینی می شود در این طرح ۲۵۰هزار راس دام سبک زیر پوشش واکسیناسیون قرار بگیرند که بخش عمده آنها دام کوچک روستایی است.

وی اضافه کرد: تب برفکی در دام موجب بروز خسارات سنگین مالی می شود و چون درمان ندارد بهترین کار، پیشگیری از بروز بیماری از طریق واکسیناسیون دام سالم می باشد.

غیاث یزدی ادامه داد: تب برفکی یک بیماری ویروسی در دام است و علایم آن شامل تب بالا، ایجاد تاول هایی در دهان،پستان و سم دام ها است که در اثر ترکیدگی ایجاد زخم دردناکی می کند بنابراین کاهش اشتها و لاغری، کاهش شیر و لنگش ازعلایم بالینی بارز بیماری است.

وی با اشاره به اهمیت واکسیناسیون در دام، از دامداران خواست که نهایت همکاری را با تیم های واکسیناسیون اعزامی اداره دامپزشکی برای پوشش واکسیناسیون داشته باشند.

غیاث یزدی در ادامه از فعالیت قرنطینه سیار دامپزشکی قزوین به صورت مشترک با راهداری و نیروی انتظامی خبر داد و گفت:اگر خودرو های فاقد گواهی حمل بهداشتی اقدام به جابجایی دام یا فرآورده های خام دامی کنند براساس قوانین دامپزشکی با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه این طرح شامل تمام فرآورده های خام دامی است،ادامه داد: حمل غیر مجاز دام و طیور زنده می تواند موجب انتقال بسیاری از بیماری های واگیر در بین دام ها شود و در نتیجه خسارت های زیادی به دامداران و تبع آن به صنعت دامپروری کشور وارد خواهد کرد.

استان قزوین دارای ۱۴۹ دامپزشک، ۱۹کارشناس وشش کارشناس ارشد و ۱۰۳ کاردان دامپزشکی است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches