×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۵ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
اجرایی شدن ۲۰ میلیارد یورو قرارداد پسابرجامی با چین

اقتصادتهران: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از اجرایی شدن بسیاری از قراردادهای پسابرجامی تهران و پکن با اعتبار ۲۰ میلیارد یورو خبر داد و گفت: ۳۰ میلیارد یورو طرح جدید معدنی بین ۲ کشور قابل تعریف است.

مهدی کرباسیان امروز (شنبه) در همایش فناوری ایران و چین در محل نمایشگاه بین المللی تهران افزود: در آغاز دولت یازدهم ۲۰ میلیارد یورو قرارداد بین ایران و چین گشایش اعتبار شد و امروز اکثر این قراردادها در حال اجراست.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: فقط ۱۵ میلیارد یورو کار جدید در زمینه های آهن، مس، آلومینیوم، معدن و صنایع معدنی روی میز است و در این زمینه ها اعلام آمادگی می کنیم.

رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی معدن و صنایع معدنی ایران درباره برخی طرح های ۲ طرف در ایمیدرو گفت: هفت طرح فولادی ۸۰۰ هزار تنی به ارزش یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون یورو داریم که امروز ۲ طرح آهن اسفنجی آن افتتاح و پنج طرح دیگر نیز در آینده نزدیک افتتاح می شود که در مجموع ۶ میلیون تن به ظرفیت فولاد کشور اضافه می کند.

وی ادامه داد: طرح آلومینیوم جنوب با ظرفیت ۳۰۰ هزار تنی به ارزش یک میلیارد یورو با همکاری چینی ها راه اندازی و پیش بینی می شود در نیمه دوم امسال راه اندازی شود.

کرباسیان اضافه کرد: در بخش زغالسنگ نیز پیش بینی می شود به زودی اعتبار اسنادی (ال.سی) ۹۰ میلیون یورویی طرح طبس با همکاری شرکت «سی.ام.سی» (CMC) چین باز شود.

کرباسیان بیان داشت: هدف ایران دستیابی به تولید ۵۵ میلیون تنی فولاد تا سال ۲۰۲۵ است و علاوه بر آن با جمعیت ۸۰ میلیونی ایران و ۴۰۰ میلیونی همسایگان می توان روابط سه جانبه و مشترکی را تعریف کرد.

وی از صنایع و شرکت های چینی دعوت کرد به گسترش همکاری های خود با ایران در زمینه های انتقال فناوری، سرمایه گذاری و تحقیق و توسعه در حوزه معادن و صنایع معدنی بپردازند.

یه گزارش ایرنا، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران دهم آبان ماه در کنفرانس معدن و منابع استرالیا (آی.ام.آ.آر.سی- IMARC) گفت: آمادگی داریم در بیش از ۴۰۰ پهنه اکتشافی با شرکت های بین المللی علاقه مند، به صورت مشترک سرمایه گذاری کنیم.

به گفته وی، بخش معدن ایران تا سال ۲۰۲۰ میلادی به ۵۱ میلیارد دلار سرمایه گذاری در بخش های اکتشاف، توسعه پروژه، تجهیزات و صنایع معدنی و زیرساخت های مرتبط با آن نیاز دارد که سهم بخش فولاد و آلومینیوم به ترتیب ۳۰ و ۱۱ میلیارد دلاری است.

برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches