×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۲۹ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
اجرایی شدن بسته‌های تشویقی نوسازی بافت فرسوده در منطقه آزاد ماکو

اقتصادتهران: مدیرشهرسازی و اطلاعات جغرافیایی منطقه آزاد ماکو گفت: بسته تشویقی کالبدی برای نوسازی بافت‌های فرسوده مصوبه شورایعالی شهرسازی و معماری به منظور افزایش کیفیت زندگی شهروندان ساکن در این بافت‌ها و همچنین پیشبرد اهداف قانون جهش تولید مسکن ابلاغ شده و در منطقه آزاد ماکو اجرا می شود.

به گزارش اقتصادتهران، آرش صادقیان روز یکشنبه درجلسه بررسی سیاست ها و ضوابط تشویقی کالبدی پیشنهادی به منظور نوسازی محلات شهرهای منطقه با حضور نمایندگان شهرداری ها افزود: وظایفی که در تهیه طرح های شهری از سوی وزارت راه و شهرسازی به این سازمان تفویض شده پیرو ابلاغیه شورایعالی شهرسازی و معماری ایران و راهبردهای ریاست جمهوری برای تولید مسکن و نوسازی بافت های فرسوده بسته های تشویقی بی سابقه در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه قبلا همچین امتیازاتی را به لحاظ ارائه تراکم ها، طبقات، تامین پارکینگ و … نداشتیم افزود: بر این اساس سازمان منطقه آزاد تصمیم به اجرایی کردن آن گرفته و با توجه به وجود بافت های فرسوده مصوب در ماکو شوط و بازرگان، تغییراتی در محدوده بافت های فرسوده انجام می شود.

صادقیان گفت:‌ برای محدوده های بافت فرسوده مرگنلر، یولاگلدی و ماکو نیز بخش هایی اضافه می شود تا شهروندان از تخفیفاتی که قبل از عید برای صدور پروانه های ساخت استفاده کنند هم از نظر ضوابطی تشویقی است و هم امکان استفاده از تسهیلات قانون جهش تولید را برای کسانیکه مشمول محدوده های بافت فرسوده می باشند فراهم می کند.

مدیرشهرسازی یادآور شد: این طرح نیز همچون طرح نهضت ملی و اقدام ملی برای اولین بار در بین مناطق آزاد در ماکو اجرایی می شود.

شایان ذکر است: جزئیات ۱۹ بندی بسته تشویقی کالبدی برای نوسازی بافت‌های فرسوده در چهار گروه انواع مشوق‌های پیش‌بینی شده در مصوبه شورای‌عالی شهرسازی و معماری شامل بازآفرینی یکپارچه در مقیاس بلوک شهری، نوسازی در مقیاس محورهای اصلی محله ای، نوسازی در عمق بافت فرسوده شهری و ضوابط تشویقی نوسازی قطعات غیرقابل تجمیع است.

 

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches