×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
اتمام حجت وزارت بهداشت با کسانی که در درمان مردم اخلال ایجاد می‌کنند

اقتصادتهران: سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه اخلال در درمان به بهانه کاهش درآمد با اخلاق پزشکی و تعهد قاطبه جامعه پزشکی مغایرت دارد، گفت: اخلال در درمان مردم موجب توهین به جامعه پزشکی است. همه دستگاه‌های اجرایی در این زمینه مماشات نمی‌کنند.

به گزارش ایسنا، دکتر ایرج حریرچی روز گذشته در نشست خبری هفتگی سخنگوی وزارت بهداشت افزود: مراکز دولتی پناه مردم هستند. از اعضای هیات علمی و مدیران گروه مراکز آموزشی انتظار داریم مانند گذشته الگوی دانشجویان باشند و سعی کنند که مسائل داخل جامعه پزشکی حل شود.

وی با اشاره به تجمع اعتراض‌آمیز پزشکان بیهوشی که روز گذشته روبروی مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: تعرفه مکانیزم مشخصی دارد. ابتدا در دبیرخانه شورای عالی بیمه مشخص می‌شود سپس به شورای عالی بیمه برای رای‌گیری می‌رود که وزارت بهداشت در اینجا یک رای دارد و بعد در هیات دولت تصویب می‌شود. اینکه همه موضوعات را به وزارت بهداشت یا یک شخص خاص نسبت دهند یا شخصی‌سازی کنند، اشتباه است.

حریرچی تاکید کرد: اخلال در درمان بیماران مورد پذیرش نیست. تعرفه چند رشته‌ای که امروز محل بحث است ۱۲ ماه مورد کار کارشناسی قرار گرفته و هشت ماه درباره آن مذاکره شده است. ادامه این مسائل به ضرر مردم، بیماران و کسانی است که این اقدامات را انجام می‌دهند. پیگیری‌ها باید از مسیر قانونی صورت گیرد.

وی گفت: رییس سازمان نظام پزشکی برای اصلاح تعرفه‌ها پیشنهاداتی را مطرح کردند. این اصلاح بر اساس توان مالی دولت، بیمه‌ها و کشور است و همیشه بر اساس کار کارشناسی و توجه به نظر گروه‌های مختلف تعیین می‌شود. نظر وزارت بهداشت این است که اگر ملاحظات اقتصادی کشور و بیمه اجازه دهد با افزایش تعرفه‌ها در چارچوب اقتصاد ملی موافق هستیم. هیچ وزارتخانه‌ای نمی‌تواند مصوبه دولت و شورای عالی بیمه را اجرا نکند. تنها زمانی می‌توان تغییر در تعرفه‌ها ایجاد کرد که دولت مجددا مصوبه‌ای در این زمینه داشته باشد و مسیر قانونی آن طی شود.

مطالبات وزارت بهداشت به بیش از ۱۸ هزار میلیارد تومان رسیده است

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه مطالبات وزارت بهداشت به بیش از ۱۸ هزار میلیارد تومان رسیده است،تاکید کرد: اگر مطالبات وزارت بهداشت و بیمارستان‌های دولتی در زمان خود به ‌رستی پرداخت شود می‌توانیم بدون هیچ کمک دیگری خدمت‌رسانی کنیم.

حریرچی در خصوص وضعیت بدهی‌ها و مطالبات این وزارتخانه در ادامه اجرای طرح تحول نظام سلامت گفت: ما در حال حاضر  ۱۸ هزار و ۸۱۵ میلیارد تومان مطالبه داریم؛ در حالی‌که ۱۵ هزار و ۲۶۳ میلیارد تومان رقم بدهی ما اعلام شده است. این تراز مثبت نزدیک به سه هزار میلیارد تومان برای یک سیستم خدماتی دستاورد بزرگی است.

وی افزود: دو هزار و ۹۵۵ میلیارد تومان از بدهی‌های ما مربوط به دارو، ۱۷۷۱ میلیارد تومان مربوط به لوازم مصرفی، ۵۷۲ میلیارد تومان مربوط به تجهیزات پزشکی، ۴ هزار و ۳۱۹ میلیارد تومان مربوط به قراردادهای مراکز درمانی، دو هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان بدهی پرسنل، ۱۳۲۲ میلیارد تومان کارانه کارکنان و دو هزار و ۱۶۹ میلیارد تومان مربوط به بدهی کارانه پزشکان است.

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه گفت: ۱۱ هزار و ۹۴۹ میلیارد تومان از چهار بیمه اصلی مطالبه داریم. در عین حال باید مطالبه مربوط به یک درصد ارزش افزوده و هدفمندی یارانه‌ها را نیز به این رقم اضافه کرد. اگر مطالبات وزارت بهداشت و بیمارستان‌های دولتی در زمان خود به درستی پرداخت شود می‌توانیم بدون هیچ کمک دیگری خدمت‌رسانی کنیم.

حریرچی درباره آمار هزینه‌های حوزه سلامت به تفکیک خدمات گفت: در سال اول اجرای طرح تحول ۱۱.۳ درصد هزینه‌های کمرشکن به دلیل خدمات بستری کاهش داده شد اما هزینه‌های کمرشکن به دلیل خدمات سرپایی ۶.۸ افزایش یافت چرا که کلینیک‌های ویژه از سال دوم طرح، فعالیت خود را آغاز کردند. با وجود افزایش قیمت دارو و تحریم‌ها در سال اول اجرای طرح تحول نظام سلامت هزینه‌های کمرشکن دارو و محصولات مرتبط با آن ۱۰ درصد کاهش پیدا کرد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches