×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
اتباع خارجی۱۰ مدرسه بین المللی و ۴۸ مدرسه در ایران دارند

اقتصادتهران: رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور گفت: ۱۰ مدرسه بین المللی و ۴۸ مدرسه ویژه اتباع خارجی داریم و بیش از ۴۸۰ هزار دانش آموز خارجی در ایران تحصیل می کنند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، غلامرضا کریمی رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور در تشریح فعالیت های مرکز امور بین الملل گفت: ثبت نام آزمون اعزام معلمان به مدارس جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، از یکم تا پنجم اردیبهشت ماه آغاز می شود. آخرین آزمون اعزام به خارج فرهنگیان در سال۹۱ برگزار شد و پس از گذشت ۶ سال، این آزمون در سال ۹۷ برگزار می شود.

وی جذب بیش از حد نیاز نیروی انسانی برای مدارس خارج از کشور و شرایط خاص پذیرش نیرو در برخی کشورها را ازجمله دلایل توقف برگزاری آزمون مذکور در سال های اخیر برشمرد و خاطرنشان کرد: در ۱۱ رشته آموزشی و ۷ رشته اداری آزمون برگزار و بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار نیرو از میان متقاضیان دارای شرایط جذب می شوند، این در حالی است که ۱۲۰ نفر از نیروهای پذیرفته شده در آزمون سال ۹۱ همچنان در انتظار اعزام به خارج کشور هستند.

قائم مقام وزیر ادامه داد: اداره مدارس جمهوری اسلامی خارج از کشور، اداره امور بین الملل مرتبط با آموزش وپرورش مانند سازمان های و کمیسیون های مختلف و ارزیابی از مدارک تحصیل کردگان خارج از کشور از جمله وظایف مرکز امور بین الملل است.

وی از فعالیت ۹ مدرسه سفارتخانه ای در ایران خبر داد و تصریح کرد: ۱۰ مدرسه بین المللی و ۴۸ مدرسه ویژه اتباع خارجی داریم و بیش از ۴۸۰ هزار دانش آموز خارجی در ایران تحصیل می کنند.

کریمی در پاسخ به سوالی درخصوص مشکلات به وجودآمده برای معلمان شاغل درمدارس خارج از کشور،‌گفت: شرایط مدرسه داری در کشورهای مختلف، متفاوت است، هر کشوری ضوابط خاص خودش را دارد، سعی ما براین است آئین نامه های هر کشوری را استخراج کنیم تا ضوابط مدرسه داری مان را براساس قوانین آن کشور تنظیم کنیم.

وی با اشاره به وجود مشکلات مالی، تصریح کرد: تأخیرهایی در پرداخت حقوق و مزایای معلمان شاغل در خارج از کشور به وجود آمده که با تلاش های انجام شده ۱۱۸ میلیاردتومان اعتبار موردنیازبرای رفع این مشکل تخصیص یافته و به زودی همه مطالبات فرهنگیان مذکور تا پایان سال ۹۶ پرداخت می شود.

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور در پاسخ به سئوالی در مورد وضعیت تحصیل اتباع خارجی در ایران گفت: ایران تنها کشوری است که براساس تأکید مقام معظم رهبری تمام اتباع خارجی اعم از افراد دارای مجوز و فاقد مجوز قانونی را تحت پوشش تحصیلی قرار داده و از این لحاظ مقام  اول را در سطح دنیا داریم، به طوری که ۴۳۶ هزار دانش آموز افغانی در مدارس ما مشغول تحصیل هستند،البته نهادهایی بین المللی نیز باید وظیفه خود رادر این خصوص انجام دهند.

وی ادامه داد: فضای مدارس جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور به ویژه از لحاظ پوشش ظاهری مشابه وضعیت مدارس داخل است و ما در کشورهایی که قوانین آن در تضاد با جمهوری اسلامی باشد، مدرسه ایجاد نمی کنیم.

کریمی مدت اشتغال معلمان پذیرفته شده در آزمون اعزام به خارج را ۲ سال اعلام و عنوان کرد: در صورت نیاز این مدت می تواند برای یک سال دیگر تمدید شود و سعی براین است که هر ۲ سال یک بار آزمون برگزار کنیم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches