×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
اتاق ایران بهترین مکان برای برگزاری انتخابات است

اقتصادتهران: عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران بر انجام انتخابات اتاق بازرگانی در محل اتاق ایران و با برخی از قوانین آیین نامه قبلی تاکید کرد.

مسعود دانشمند در گفت و گو با خبرنگار ما ضمن بیان این مطلب گفت: به منظور افزایش مشارکت بیش تر در این دوره از انتخابات برخی از شرایط رای دهندگان باید همانند آیین نامه قبلی باشد. وی افزود: در آیین نامه جدید، شرط رای دادن از ۳ ماه به یک سال تغییر کرده، ضمن آن که افراد نمی‌توانند با کارت‌های کاغذی که در اختیار دارند رای دهند و این در حالی است که این وضعیت به کاهش تعداد رای دهندگان منجر می‌شود.

وی با انتقاد از زمان ابلاغ آیین نامه جدید گفت: آیین نامه زمانی ابلاغ شد که آگهی انتخابات منتشر شده بود و در نتیجه تغییر شرایط انتخابات که در آیین نامه جدید قید شده شرایط بهتری را برای افزایش میزان مشارکت به وجود نمی آورد در حالی که تمام تلاش ما افزایش میزان مشارکت مردم در این انتخابات است.

رییس کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی ایران با اشاره به آن که در زمان تدوین آیین نامه جدید به زوایای آن توجه جدی نشد، خاطرنشان ساخت: در حال حاضر افرای زیادی هستند که نسبت به تمدید کارت بازرگانی خود اقدام کرده و می‌توانند با آن رای دهند اما با توجه به آن که کارت آن‌ها از نوع کاغذی و قدیمی است طبق قانون جدید نخواهند توانست در این دوره شرکت کنند زیرا در آیین نامه جدید، شرط رای دادن داشتن کارت هوشمند است در حالی که در مدت زمان کوتاه باقی مانده امکان تغییر کارت بازرگانی برای تمام اعضای اتاق وجود ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا در زمان تدوین آیین نامه جدید این موارد از سوی اعضای اتاق عنوان نشد گفت: در همان زمان هم ما این مسائل را به هیات رییسه اعلام کردیم اما توجه کافی به آن نشد و زوایای آن مورد بررسی دقیق قرار نگرفت.

دانشمند همچنین در مورد مکان برگزاری انتخابات گفت: برگزاری انتخابات در محل نمایشگاه بین المللی تقریباً یک روز را از افراد شاغل ضایع می‌کند زیرا محل کار بیش‌تر رای دهندگان در مناطق مرکزی شهر قرار دارد و از نمایشگاه دور است.

وی با انتقاد از محل برگزاری انتخابات در نمایشگاه بین المللی تهران گفت: برگزاری انتخابات بخش خصوصی در محلی دولتی شائبه دولتی شدن انتخابات را تقویت می کند زیرا بخش خصوصی باید در محلی که متعلق به این بخش است نسبت به این امر اقدام کند.

این عضو پارلمان بخش خصوصی اتاق ایران را بهترین مکان برای انتخابات دانست و تصریح کرد: امکان تعطیلی اتاق ایران برای برگزاری انتخابات وجود دارد ضمن آن که با توجه به فضای پارکینگ و جای پارک در خیابان‌های اطراف اتاق، نگرانی از بابت پارک وجود ندارد و این در حالی است که امکانات اتاق بازرگانی جوابگوی برگزار کردن مطلوب انتخابات است و شائبه برگزار شدن انتخابات بخش خصوصی در مکانی دولتی نیز از بین می‌رود.

 

 

 

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches