true
معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت از مصرف کنندگان تاکید کرد: کنترل و بازرسی در سطح خرده فروشی به عهده اتاق اصناف است و به هیچ عنوان موازیکاری دراین زمینه وجود ندارد.
مجتبی فراهانی با بیان اینکه راهبرد اصلی و کلان در بحث کنترل و نظارت توسط سازمان حمایت تدوین میشود گفت: حوزه بازرسی در دو مقطع و توسط بازرسان سازمان صنعت استانها و بازرسان اتاق اصناف در استانها انجام میشود.
وی درپاسخ به این سوال که آیا تفکیک وظایفی در رابطه با بحث کنترل و نظارت که توسط اتاق اصناف و سازمان حمایت صورت میگیرد وجود دارد یا نه؟ گفت: بازرسی در سطح خردهفروشی به عهده اتاق اصناف است و سازمان حمایت نیز سیاستگذاری و راهبردهای اصلی را مشخص می کند
وی ادامه داد: بازرسان سازمان صنعت نسبت به کارهای کارشناسی و تخصصی، شکایات مربوط به خدمات پس از فروش، فعالیت شرکتها و یا کارخانهها کار نظارتی خود را انجام می دهند و تداخلی بین فعالیت بازرسان اتاق با سازمان صنعت وجود ندارد و کارها و وظایف کاملا به صورت تفکیک شده است.
فراهانی در عین حال تصریح کرد: به جرات می توان گفت تعامل بین مدیریت و بازرسی سازمان صنعت استانها با مدیران بازرسی اتاق اصناف کشور وجود دارد و جلساتی نیز با رییس اتاق اصناف داشتیم که ایشان نیز تاکید داشتند این تعامل باید بیش از پیش برقرار شود.
معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت از مصرف کنندگان با بیان اینکه رویکرد ما برای سال 93 سیستماتیک و پیشگیرانه است، گفت: بهترین روش در رابطه با بحث نظارت و کنترل استفاده از تجربیات و پتانسیل اتحادیهها و مجامع امور صنفی اتاقهای اصناف سراسر کشور است که این تعامل وجود دارد.
وی در ادامه گفت: به عنوان مثال در بحث کالاهای اساسی مثل نان هماهنگیهای لازم صورت گرفته و به استانها اعلام کردیم که از وجود بازرسان کارشناس در این بخش استفاده شود چون کارشناس متخصص تخلفات حوزه را کاملا میشناسد.
فراهانی در پایان تاکید کرد: تخلفات قیمتی اگر در سطح کارخانجات و شرکت ها اتفاق بیفتد، بازرسان سازمان حمایت در این رابطه اقدام می کنند و اگر در ابعاد کوچکتر مثلا در مغازه ها و سوپرمارکتها صورت گیرد، اتاق اصناف ورود می کند.
true
true
https://tehraneconomy.ir/?p=9063
false
true