×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
آیین کلنگ زنی احداث مسجد ولایت در خیابان ولیعصر(عج) تهران

آیین کلنگ زنی احداث مسجد ولایت در آستانه عید غدیر خم، با حضور حجت الاسلام امرودی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران حجت الاسلام والمسلمین ناصحی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران، فخرالدین سلیمانی شهردار منطقه ۳، اسفندیار چهاربند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، هاشمی نکو مدیر آموزش و پرورش منطقه سه تهران در خیابان ولیعصر(عج) تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، در این مراسم حجت الاسلام امرودی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران بود. وی ضمن تبریک عید سعید غدیر، ویژگی های شش گانه یک شهر را در مواردی از جمله پرکردن اوقات فراغت، مایه تعالی مردم، محل کسب حلال، داشتن امنیت، شکوفا کردن استعدادها و محل عبادت دانست و افزود: ساخت یک مسجد دست کم چهارمورد از ویژگی های شش گانه شهر را اعم از تعلیم و تربیت، پربارسازی اوقات فراغت، فراهم سازی فضای عبادت، و برقراری امنیت را محقق می سازد بویژه ساخت مساجد و مراکز دینی باعث کاهش مشکلات معضلات اجتماعی شهروندان می شود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با عنوان این که مسجد نگین یک شهر است، گفت: در فقه شیعه به مسجد اهمیت زیادی داده شده است و این مکان همواره محل رخ دادن رویدادهای مهمی بوده است.

وی با اشاره به رویکرد مسجد محوری شهرداری تهران گفت: مسجد قطعه ای از وجود یک محله است و بنا داریم با ایجاد مثلث مسجد، مدرسه و سرای محله در هر یک از محلات پایتخت زمینه دستیابی به اهداف کلان شهرداری تهران را فراهم کنیم.

امرودی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: یکی از دوران درخشان وزارت آموزش و پرورش مرحله کنونی به مدیریت آقای فانی است که قرار است احداث سالانه ۱۰۰ مسجد با مشارکت شهرداری تهران را شاهد باشیم.

وی دوران طلایی شورای شهر تهران را نیز مرحله حاضر و آتی دانست، چرا که طبق برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است حدود ۴۰۰ مسجد طی ۴ سال احداث شود.

حجت الاسلام والمسلمین امرودی در پایان سخنان خود از شهردار منطقه ۳ تقاضا کرد تا در صورت امکان تا ماه رجب سال آینده(حدود ۱۸ ماه) ساخت مسجد ولایت را با نوعی معماری که بتواند الگو باشد، به اتمام برساند.

همچنین اسفندیار چهاربند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ضمن خیر مقدم به حضور تمامی حاضرین اعم از مسئولان شهرداری و آموزش و پرورش اظهار داشت: کلنگ زنی ساخت مسجد در مکان کنونی(خیابان ولیعصر) که زمانی محل مجمع فرانسوی ها و ترویج دهنده فرهنگ غرب در ایران بود مرهون رشادت ها و از خودگذشتگی های افرادی زیادی هماند شخص امام خمینی، شهدا و ایثارگران بوده است.

وی در ادامه با عنوان این که ما باید قدردان زحمات گذشتگان باشیم افزود: امروز با کلنگ زنی مسجد ولایت به ایجاد یک مرکز اسلامی و دینی دیگر کمک می کنیم و امیدواریم که مدرسه و مذهب به عنون کانون های علم و دین بتوانند به تعمیق هرچه بیشتر اندیشه های اسلامی کمک کنند.

چهاربند ضمن اشاره به توافق آموزش و پرورش و شهرداری تهران در زمینه ساخت مساجد، یکی از آثار این موضوع را مزین کردن شهر تهران به نمادهای اسلامی همانند مسجد دانست. از نظر مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، این که یکی از مهم ترین خیان های شهر دارای کمبود نمادی اسلامی باشد زیبنده ایران اسلامی نیست و باید تلاش کرد تا در هر مکانی از شهر چشم انداز اسلامی ایجاد کنیم.

وی در پایان ضمن بیان این مطلب که یکی از شرایط اسلامی کردن شهر رسیدگی به ظواهر آن است از شهرداری تهران برای همکاری با آموزش و پرورش برای احداث این مسجد و سایر زمینه ها قدردانی کرد.

در پایان این مراسم، کلنگ احداث مسجد ولایت با حضور جمع زیادی از مسئولین شهرداری تهران و وزارت آموزش و پرورش بر زمین زده شد.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches