×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
آیین نامه کلینیک‌های غیرواگیر به زودی ابلاغ می‌شود

اقتصادتهران: معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: به زودی آیین نامه کلینیک های غیر واگیر با عنوان «مدیریت بیمای های غیرواگیر» تدوین و ابلاغ می شود تا بخش خصوصی بتواند بر اساس آن فعالیت کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت بهداشت، دکتر قاسم جان بابایی روز پنجشنبه در کارگاه کشوری دیابت با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به امکانات کشور و فوت بیش از ۸۰ درصد بیماران به علت بیماری های غیرواگیر و صرف ۵۰ درصد از اعتبارات سلامت در حوزه این بیماری ها باید تلاش کنیم سرمایه گذاری های ما چه از نظر فضای فیزیکی و چه از نظر نیروی انسانی و منابع، بسیار دقیق و مناسب صرف شود.

معاون درمان وزارت بهداشت افزود: در مدیریت درمان بیماری های غیرواگیر هدف اصلی ایجاد دسترسی عادلانه به خدمات سلامت و حفاظت مالی از دریافت کنندگان خدمت است؛ سال هاست که در مراکز درمانی به خصوص بیمارستان ها و کلینیک های دیابت، علاوه بر مدیریت خدمات درمانی برای بیماران دیابت، خدمات سطوح بالاتر نیز به طور فعالانه ارائه می شود.

جان بابایی تصریح کرد: در حوزه بهداشت نیز از زمان ایجاد ساختار شبکه ای و ایجاد غربالگری در روستا ها و شهرها خدمات زیادی ارائه می شود.

معاون درمان وزارت بهداشت اضافه کرد: آنچه ضرورت دارد، این است که ما بتوانیم این امکانات را به یکدیگر مرتبط کنیم و در قالب یک شبکه درآوریم.

وی توضیح داد: بر پایه نظام ارجاع خدمات، فشار خون، سلامت روان و دیابت را باید به هم مرتبط کرده و بیماریهای غیرواگیر را مدیریت کنیم. اصلی ترین کار نظام ارجاع این است که ما بتوانیم بیماری های غیر واگیر را در شبکه درمان مدیریت کنیم، این نظام منجر به بهبود دسترسی به خدمات می شود.

جان بابایی یادآور شد: نزدیک به ۵۰۰ کلینیک ویژه در سراسر کشور داریم که قسمتی از آن ها در بیمارستان ها قرار دارند.

وی تصریح کرد: در برنامه طرح تحول نظام سلامت برای ساخت و توسعه ۲۴۹ کلینیک ویژه برنامه ریزی شد که دو سوم آن به بهره برداری رسیده است و طبق برنامه تا پایان سال جاری و ابتدای سال آینده نیز بقیه کلینیک ها به بهره برداری خواهد رسید و ارائه خدمات به بیماران دیابتی در کلینیک های ویژه توسعه خواهد یافت.

معاون وزیر بهداشت درخصوص سامانه ثبت دیابت گفت: سامانه ثبت دیابت و سایر بیماری های غیرواگیر را فعال خواهیم کرد تا مدیریت خدمات و مدیریت منابع در این ساختار شبکه ای صورت پذیرد.

وی تاکید کرد: از توان و مشارکت بخش خصوصی نیز در ساختار همین شبکه استقبال خواهیم کرد.

جان بابایی افزود: بیش از ۸۰ مرکز جامع بیماران خاص را همزمان افتتاح خواهیم کرد تا خدمات مورد نیاز این بیماران به صورت تجمیع شده ارایه شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches