true
اقتصادتهران: وزیر آموزش و پرورش گفت: لزوماً نباید همه معاونان و مدیران حوزه ستادی در مسائل مختلف همنظر و هم سو باشند زیرا اگر همگی تنها یک نظر بدهند، کارها به شایستگی پیش نخواهد رفت.
به گزارش مهر، سید محمد بطحایی در دومین نشست بررسی دستاوردها، نقد و نظر و چشمانداز سند تحول بنیادین که با حضور معاونین، مشاورین و مدیران کل حوزه ستادی در سالن جلسات ساختمان شهید رجایی برگزار شد، اظهار کرد: وجود بیش از یک میلیون پرسنل، بیش از ۱۳ میلیون دانشآموز و ۷۰۰ منطقه آموزش و پرورش، مسئولیت مدیران ستادی را در اجرای برنامهها بسیار سنگین و حساس میکند.
وی با اشاره به راهاندازی سامانه هوشمند پایش میزان استقرار اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، گفت: به وسیله این سامانه، درصد پیشرفت اهداف و راهکارهای سند تحول دائماً رصد میشود و ما میتوانیم میزان پیشرفت راهکارهای مختلف را مشاهده و در جهت تحقق متوازن سند تحول تلاش کنیم.
بطحایی افزود: در سند تحول ۱۳ راهکار وجود دارد که هیچ برنامه از آن پیادهسازی نشده است و اگر راهکارهای کار نشده را به سایر راهکارها اضافه کنیم، پیشرفت سند تحول به کمتر از ۳۰ درصد میرسد.
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در استقرار سند تحول پیشرفت ما ضعیف بوده است و ما در زیرنظام هایی که اختیار و توان آن در خود آموزش و پرورش بوده است، پیشرفت خوبی داشتیم اما در بخشهایی که برای عملیاتی کردنشان به بیرون از آموزش و پرورش نیازمند بودیم مانند نیروی انسانی و فضاهای آموزشی، با مشکل مواجه شدیم.
وی پیشرفت متوازن بخشهای مختلف سند تحول را از تأکیدات رهبر معظم انقلاب و اهداف آموزش و پرورش برشمرد و افزود: در سال ۹۷ باید بیش از پیش برنامههای ما عملگرایانهتر باشد تا محتوای سند تحول را با سرعت بیشتری عملیاتی کنیم و در این زمینه باید بیشتر از گذشته از سامانه پایش، میزان استقرار اهداف سند استفاده کنیم.
بطحایی ادامه داد: مفاهیم نظری برای لایحههای عملیاتی مورد اقبال واقع نمیشود، بلکه آنچه در مدارس عملیاتی میشود برای دانشآموزان و خانوادهها محسوس خواهد بود.
true
true
https://tehraneconomy.ir/?p=115546
false
true