×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۲۹ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
آموزش فنی و حرفه‌ای به بخش خصوصی واگذار شود

اهواز – ایرنا – رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید به بخش خصوصی واگذار شود و نقش بخش دولتی در این بخش باید حذف شود.

به گزارش ایرنا امید حاجتی چهارشنبه در نشست اقتصاد مقاومتی استان در سالن شهید رجایی استانداری خوزستان بیان کرد: لازم است که اداره کل فنی و حرفه‌ای استان برنامه ای را مشخص کند که تا پایان برنامه ششم توسعه آموزش های فنی و حرفه ای را به بخش خصوصی واگذار کند، این کار هم باعث فعال تر شدن بخش خصوصی می شود هم در کاهش هزینه های دولت تاثیر مثبت دارد.

وی گفت: با وجود تعداد زیاد فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار، آموزش های فنی و حرفه ای در سطح دولتی نمی تواند جوابگوی نیاز این تعداد جوان بیکار باشد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان عنوان کرد: نظام آموزشی کشور نیز به انقلابی نیاز دارد تا دانش آموزان و دانشجویان در طی دوران تحصیل خود مهارتهایی فرا بگیرند تا در آینده فرد کارآمدی در بازار کار باشند، متاسفانه در روند آموزشی فعلی به مهارت آموزی توجه نمی شود.

حاجتی افزود: بخش خصوصی به خوبی می‌تواند وارد بحث آموزش شود، حال آنکه ارگان های آموزشی دولتی نمی توانند توانمند عمل کنند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بیان کرد: خوزستان در تعداد مراکز آ موزشی فنی و حرفه ای رتبه ۱۲و در تعداد مربیان آموزشی در رتبه چهار کشور را دارد در حالی که در تعداد آموزش دیدگان در رتبه ۲۹ کشور قرار دارد.

حاجتی عنوان کرد: بر اساس نیازسنجی‌ها مشخص شد که وزارت نفت باید برای آموزش نیرو برای فعالیت‌های نفتی غرب کارون در استان و تجهیز مراکز فنی و حرفه‌ای مشارکت کند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches