×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۶ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
آموزش اثربخش به اعضای منتخب کانون دیابت محلات

اقتصادتهران: مدیرکل سلامت شهرداری تهران از طرح اثربخشی رویکرد آموزش دیابت توسط گروههای همتا بر کنترل و مدیریت بیماری این خبر داد و گفت: در این طرح اعضای منتخب کانون دیابت محلات آموزش های لازم را از سوی اداره کل سلامت شهرداری تهران دریافت می کنند و سپس در قالب گروههای همتا، شهروندان مبتلا به دیابت را برای کنترل این بیماری آموزش می دهند.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، سمانه زمانی گرمسیری با اعلام این خبر اظهار داشت: رفتارهای غیربهداشتی از جمله عدم فعالیت بدنی، مصرف مواد غذایی با چربی و کالری بالا، کنترل نامناسب قند خون و مصرف نامناسب داروها از عوامل مهم بروز عوارض دیابت محسوب است که در کنار درمان دارویی برای کنترل قند خون، کلسترول و فشارخون بالا، تغییر سبک زندگی به منظور افزایش سطح فعالیت بدنی و مصرف رژیم غذایی سالم به‌طور قابل ملاحظه‌ای می‌تواند خطر بروز عوارض دیابت را کاهش دهد.

وی با اشاره به اجرای طرح آموزش اثربخش گروه‌های همتا گفت: در این طرح ۴۵ نفر از اعضای کانون‌های پیشگیری از دیابت محلات شهر تهران طی ۵ روز و به مدت ۲۰ ساعت به‌عنوان همتا تحت آموزش تیم متخصص و آموزشگران قرار می‌گیرند.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران اعلام کرد: این طرح با مشارکت اعضای کانونهای پیشگیری از دیابت محلات شهر تهران و پژوهشکدۀ غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران با هدف ارتقای کیفیت زندگی بیماران دیابتی عضو کانون و پیشگیری و کاهش بروز عوارض دیابت در آنها انجام می‌شود.

وی اجرای این برنامه را بر اساس برنامۀ آموزشی تدارک دیده شده عنوان کرد و افزود: محتوای آموزشی در این طرح شامل آشنایی با بیماری دیابت، روشهای درمانی دیابت از جمله داروهای خوراکی و انسولین، روش‌های پیشگیری از عوارض دیابت، اصول تغذیۀ صحیح، اصول فعالیت بدنی، چگونگی بکارگیری استراتژیهای ارتقادهندۀ سلامت و خودپایشی است.

زمانی یادآور شد: علاوه برآن، همتایان به‌منظور برقراری ارتباط فعال با بیماران از طریق شنیدن و کسب مهارت‌های ارتباطی غیرقضاوتی، فراهم‌آوردن حمایت‌های اجتماعی و عاطفی، کمک در تغییر شیوۀ زندگی و تسهیل درک و تبعیت از دارودرمانی آموزش داده می‌شوند.

وی اذعان داشت: این آموزش‌ها می‌تواند شامل آشنایی با مهارت‌های برقراری ارتباط مؤثر، مهارتهای حل مسئله و مهارتهای تصمیم‌گیری باشد. همتایان باید در طول دوره از خود شایستگی نشان داده و آزمون شفاهی و کتبی را با موفقیت طی کنند و پس از پایان دوره گواهینامه دریافت دارند.

به گفته زمانی، کسب اطلاعات و توانایی خودمراقبتی یکی از مزایای مهم این طرح برای اعضای کانونهای پیشگیری از دیابت محلات شهر تهران است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches