×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
آمادگی آذربایجان برای همکاری در پروژه‌های مشترک نفتی با ایران

وزیر نفت در دیدار با معاون نخست ‌وزیر جمهوری آذربایجان گفت: توسعه و افزایش همکاری‌های دو کشور در حوزه انرژی ضروری و نیازمند زیرساخت‌های لازم است.

به گزارش مهر، محسن پاک‌نژاد وزیر نفت روز سه‌شنبه، ۲۴ مهر طی دیدار با شاهین مصطفی یف با بیان اینکه این دو کشور اشتراک‌های تمدنی، تاریخی و ملی زیادی دارند که این موضوع سبب نزدیکی دو ملت می‌شود، گفت: در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، همسایگان اولویت ویژه‌ای دارند و در این میان جایگاه جمهوری آذربایجان هم خاص است از این رو امیدوارم در دولت چهاردهم شاهد ارتقا همکاری‌های دو کشور باشیم.

وی با بیان اینکه حوزه نفت و انرژی یکی از محورهای توسعه روابط اقتصادی با جمهوری آذربایجان است، افزود: در این زمینه از هرگونه ابتکارهای پیشنهادی جمهوری آذربایجان برای ارتقای سطح همکاری‌ها استقبال می‌کنیم.

وزیر نفت با تأکید بر تشکیل کارگروه مشترک دو کشور با هدف شتاب‌بخشی به توسعه همکاری‌ها در حوزه انرژی، معاونت امور بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت را مسئول پیگیری تشکیل و فعالیت در این کارگروه کرد.

در ادامه این دیدار معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان ضمن تبریک به وزیر نفت بابت تصدی این وزارتخانه گفت: هم‌اکنون روابط گسترده‌ای بین ایران و جمهوری آذربایجان وجود دارد که مبتنی به ریشه‌های قدیمی است و هدف سفر ما به ایران مرور روابط دو کشور و مذاکره درباره اجرای پروژه‌های آینده است.

مصطفی‌یف با اشاره به دیدار روز گذشته (دوشنبه، ۲۳ مهر) با مسعود پزشکیان، رئیس جمهور دولت چهاردهم افزود: وی علاقه‌مند توسعه روابط ایران با جمهوری آذربایجان است، همچنین الهام علی‌اف، رئیس جمهوری آذربایجان به روابط متقابل با ایران اهمیت زیادی قائل است و پایبندی خود را برای اجرای پروژه‌های در حال اجرا و آینده اعلام کرده است.

 

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches