×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
آفت خشکیدگی به ۹۰درصد نخیلات ریگان خسارت زد

اقتصادتهران: معاون سیاسی اجتماعی فرماندار ریگان گفت: آفت خشکیدگی خوشه های خرما بر اثر شدت گرما و تداوم توفان های شن ۹۰درصد محصول نخیلات این شهرستان را نابود کرده و معیشت مردم منطقه که تنها ممر درآمدشان خرما بوده نیز در وضعیت بحرانی قرار گرفته است.

علیرضا غلامشاهزاده روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: براساس براوردهای کارشناسی انجام گرفته بیش از ۲۰۰میلیارد تومان به باغدارارن این منطقه خسارت وارده شده است.

وی با اشاره به اینکه درآمد یکسال نخلداران این منطقه نابوده شده، تصریح کرد: در حمایت نشدن کشاورزان و نخلداران منظقه شاهد مهاجرت ساکنان روستاها به حاشیه شهر و رشد شغل های کاذب و گاها آسیب زا خواهیم بود.

غلامشاهزاده اظهار داشت: با توجه به اینکه چندین سال است خشکیدگی خوشه های خرما باعث متضرر شدن نخلداران ریگانی شده است و در سال زراعی جاری بر این افت و حجم نابودی محصول افزوده شده است، هنوز جهاد کشاورزی هیچ اقدام علمی جهت این عارضه خشکیدگی خوشه های خرما در شهرستان ریگان انجام نداده است.

وی بیان داشت: فقدان بیمه نخلداران، بی توجهی به خسارت خشکیدگی خوشه های خرما و نبود خرید تضمینی همین مقدار محصول حداقلی در این شهرستان موجب ناامیدی کشاورزان به آینده شغل خود شده است.

غلامشاهزاده گفت: با رایزنی های انجام گرفته و با توجه به وضعیت بحرانی شهرستان مقرر گردید تیمی از کارشناسان وزارت کشور و جهاد کشاورزی و نیز ستاد بحران از نخلستانهای خسارت دیده ریگان بازدید داشته باشند.

سالانه در شهرستان ریگان ۴۵هزار تن خرما از نخلستان های این شهرستان برداشت و روانه بازارهای داخلی و خارجی می شود.

شهرستان ۹۰هزار نفری ریگان در ۲۸۵کیلومتری شرق کرمان قرار دارد و خرما به عنوان تنها محصول صادراتی این منطقه را تشکیل می دهد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches