×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۲۹ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
آغاز کارگاه توانمندسازی با هدف کاهش آسیب های اجتماعی

اقتصادتهران: نخستین روز از کارگاه آموزشی توانمندسازی محلی با رویکرد توسعه کسب و کارهای خرد و کاهش آسیب های اجتماعی امروز (چهارشنبه) در تهران آغاز به کار کرد.

به گزارش ایرنا، مسعود حبیبی رئیس سازمان جوانان هلال احمر در مراسم آئین گشایش کارگاه توانمندسازی محلی با رویکرد توسعه کسب و کارهای خرد با اشاره به قدمت ۱۵۰ ساله جمعیت های هلال احمر و صلیب سرخ گفت: موضوع توسعه کسب و کار برای افراد، به این دلیل که می تواند از بروز بسیاری از آسیب های اجتماعی بکاهد، در برنامه های پیش روی هلال احمر قرار دارد.

حبیبی در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به توانمندی های جوانان گفت: جمعیت جوان کشور در صورت بهره مندی از توانایی و مهارت ها می تواند به توسعه کشور کمک فراوانی کند.

محمدرضا واعظ مهدوی پژوهشگر اجتماعی نیز در این آیین گشایش با بیان اینکه مشارکت اجتماعی جوانان یکی از مولفه های توسعه در جوامع پیشرفته محسوب می شود، گفت: مشارکت قشر جوان جامعه یکی از ارکان مهم توسعه و پیشرفت کشور است.

واعظ مهدی مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مشارکت افراد در جامعه را تحت عنوان «تکنولوژی اجتماعی» عنوان کرد و افزود: وجود این تکنولوژی در جامعه کم اهمیت تر از فن آوری های روز برای پیشرفت و توسعه کشور نیست.

وی همچنین با اشاره به اهمیت فعالیت های داوطلبانه در کشور های توسعه یافته گفت: امروز یکی از ارکان شخصیت افراد در چنین جوامعی داشتن فعالیت های داوطلبانه است و در دین اسلام و آموزه های دینی به انجام کارهای خیر و داوطلبانه توصیه شده است.

واعظ مهدوی با اشاره به فعالیت های سازمان جوانان هلال احمر در جلب مشارکت جوانان در فعالیت های داوطلبانه افزود: تحقیقات جدید نشان می دهد افرادی که تنها منافع شخصی را مدنظر دارند از نوعی اختلال شخصیتی رنج می برند.

بایزید مردوخی پژوهشگر اقتصادی با اشاره به برنامه توسعه ای کشور گفت: پیش از انقلاب، پنج برنامه توسعه ای و در عصر حاضر شش برنامه توسعه تدوین و یا عملیاتی شده و کارهای بزرگی در کشور انجام صورت است.

وی به رغم بیان این مطلب، با اشاره به تغییر ساختار جمعیتی کشور از روستایی به شهری در طی این سال ها، گفت: روستانشینان کشور در این مدت مهارت لازم برای اشتغال را نتوانستند، کسب کنند و ناگزیر به سمت حاشیه شهرهای بزرگ رفتند.

مردوخی افزود: این افراد با روی آوردن به حاشیه نشینی شهرهای بزرگ و نداشتن مهارت های لازم، نتوانستند شغل مناسبی پیدا کنند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches