×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
آغاز عملیات اجرایی پالایشگاه‌های میعانات گازی سیراف

 

اقتصادتهران: وزیر نفت از آغاز عملیات اجرایی ساخت هشت پالایشگاه میعانات گازی با حضور معاون اول رئیس جمهوری خبر داد و گفت: رفع تحریم‌ها به معنای رها کردن ساخت داخل در این دولت نیست.

بیژن زنگنه، وزیر نفت بعداز ظهر امروز (چهارشنبه ١۶ اردیبهشت ماه) در آیین گشایش بیستمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با بیان این که پارسال در نمایشگاه نوزدهم صنعت نفت قول ساخت یک طرح فراگیر پالایشگاهی به ظرفیت ۴٨٠ هزار بشکه میعانات گازی در منطقه سیراف را داده بودم، گفت: این طرح سه میلیارد دلاری خرداد ماه امسال با حضور و مشارکت سرمایه گذاران و شرکت‌های توانمند اکثرا خصوصی آغاز می‌شود.

وی با اشاره به راه اندازی پنج فاز پارس جنوبی در سال ٩٣ اظهار داشت: یکی دیگر از قولهای بنده در سخنرانی خود در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی افزایش ظرفیت تولید گاز کشور بود که این امر با افزایش ١٢۵ میلیون مترمکعبی تحقق یافت.

زنگنه راه اندازی ۵ پنج فاز پارس جنوبی به دست متخصصان صنعت نفت ایران را کاری عظیم برشمرد و گفت: افتخار راه اندازی این پروژه متوجه صنعتگران ایرانی است.

روند توسعه میدان‌های غرب کارون به خوبی پیش می‌رود

وزیر نفت در ادامه به توسعه میدان‌های غرب کارون اشاره کرد و گفت: کارها در این بخش و در میدانهایی که در این حوزه هستند به خوبی در حال انجام است و با سرعت خوبی پیش می رود.

وی با یادآوری این که در نمایشگاه نوزدهم یکی از مسائلی که عنوان شد همکاری با انجمنهای صنفی حرفه ای بود تا شرایط برای رقابت و فضای کسب و کار برای آنها بهبود یابد، افزود: در این زمینه مهر ماه پارسال ابلاغیه ای صادر شد که چند محور اصلی داشته است.

وی افزود: بر اساس این ابلاغیه شرکت‌های تابعه نفت ملزم شدند از شرکت‌هایی که در فهرست تنظیم شده از سوی معاونت امور مهندسی وزارت نفت قرار دارند، استفاده کند.

وزیر نفت همسنگ سازی قیمت‌ها، محاسبه قیمت نفت، شفافیت در مناقصه های داخلی و انجمنی برای رفع اختلافها را از دیگر موارد این بخشنامه ابلاغی عنوان کرد و افزود: بر این اساس همسنگ سازی قیمتها یکی از موارد این ابلاغیه بوده است و در آن قیمت‌های خارجی با محاسبه هزینه حمل و پس از پرداخت هزینه‌های گمرکی محاسبه می شود.

١٠ قلم کالای اصلی صنعت نفت در داخل ساخته می‌شود

وزیر نفت همچنین به ساخت ١٠ کالای اصلی و پرمصرف داخلی در داخل کشور اشاره کرد و افزود: در این زمینه قرار شد تجهیزات سر چاهی، پمپ‌های درون چاهی، شیرهای ایمنی، لوله های جداری، الکترو موتورهای ضد احتراق، ماشینهای دوار، تجهیزات اندازه گیری، فولادهای آلیاژی و پیلهای هوشمند بوسیله شرکتهای داخلی ساخته شود.

وزیر نفت افزود: قرارداد ساخت مته های حفاری هم اکنون امضا شده است و باقیمانده اقلام مهم مورد نیاز تا پایان امسال امضا می شود.

اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با تمام توان

وی در ادامه با اشاره به این که رفع تحریم‌ها به معنی رها کردن ساخت داخل در این دولت نیست، تصریح کرد: ما با همه قدرت برای اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی که ایجاد اقتصاد درون زا و برون گراست استفاده می کنیم و در صورت برداشته شدن تحریم از این فرصت برای انتقال فناوری و نوآوری استفاده می کنیم.

وزیر نفت تاکید کرد: برداشتن تحریم‌ها به این معنا نیست که کار را تعطیل کنیم بلکه باید کار با همه قدرت و با همکاری شرکتهای معتبر خارجی ادامه یابد.

وزیر نفت با تاکید بر این که مرد شکستن تحریم‌ها هستیم اما متقاضی آن نیستیم، گفت: امسال دولت با عزت تمام تحریم‌های بین المللی را لغو می کند تا طرحهای عظیم صنعت نفت سرعت گیرد.

وی گفت: هم اکنون وقت آن است که از موضع قدرت و توانمندی با شرکتهای خارجی که تمایل به حضور در ایران دارند صحبت کنیم؛ هرچند که آنها ما را در روزهای سخت تنها گذاشتند.

وضع مقابله با رانت خواری رو به بهبود است

زنگنه با یادآوری این که پارسال مطالبی در باره رانت خواری اعلام کردم، افزود: خوشبختانه امسال وضع مقابله با رانت خواری رو به بهبود است.

وزیر نفت با اشاره به ضعف ایران در زمینه شرکتهای پیمانکاری عمومی و یی پی سی کار گفت: اگر این شرکتها در ایران وجود داشته باشند و حمایت‌های لازم از آنها انجام شود به طور حتم بازار ساخت داخل تضمین می شود.

وجود ٧٠ میلیارد دلار پروژه در حال ساخت و طراحی

زنگنه به وجود ٧٠ میلیارد دلار پروژه در حال ساخت و طراحی در صنایع بالادستی و پایین دستی صنعت نفت اشاره کرد و گفت: نقش بخش خصوصی در اجرا و سرمایه گذاری این طرح‌ها بسیار اهمیت دارد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches