×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۷ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
آغاز شمارش معکوس راه‌اندازی ۸ فاز پارس‌جنوبی

پیشرفت طرح توسعه ۱۴ فاز پارس جنوبی از ۵۴ تا ۹۹ درصد پیشرفت اجرایی برخودار هستند که پیش بینی می‌شود در سال جاری تولید گاز از هشت فاز جدید این میدان مشترک در خلیج فارس آغاز شود.

از طرح توسعه پارس جنوبی اولویت دارترین اقدام نفتی در دولت تدبیر و امید نام برده می شود و بر این اساس قرار است در دو مرحله ظرفیت برداشت و استخراج گاز از این میدان مشترک تا سال آینده روزانه ۲۰۰ میلیون مترمکعب در روز افزایش یابد.

در شرایط فعلی به طور متوسط روزانه ۲۷۰ میلیون مترمکعب گاز توسط ایران از این میدان مشترک گازی با قطر برداشت می شود که در صورت راه اندازی فازهای جدید این ظرفیت برداشت گازتا سال ۹۴ به مرز ۵۰۰ میلیون مترمکعب در روز افزایش می یابد.

بر اساس آخرین گزارشی که توسط وزارت نفت منتشر شده است در شهریور ماه سال جاری پیشرفت طرح توسعه پنج فاز قدیمی شامل طرح توسعه فاز ۱۲ به عنوان بزرگترین فاز پارس جنوبی به ۹۵ درصد، طرح توسعه فاز ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی به ۹۳ درصد و طرح توسعه فاز ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی به ۸۲ درصد رسیده است.

علاوه بر این هم اکنون پیشرفت طرح توسعه فازهای اولویت دوم پارس جنوبی شامل طرح توسعه فاز ۱۳ به ۶۷ درصد، طرح توسعه فاز۱۴ به ۵۴ درصد، طرح توسعه فاز ۱۹ به حدود ۷۵ درصد، طرح توسعه فاز ۲۰ و ۲۱ به ۶۱ درصد و طرح توسعه فاز ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی به ۶۸ درصد رسیده است.

این در حالی است که پیشرفت طرح توسعه و اصلاح ظرفیت فاز یک پارس جنوبی هم به مرز ۱۰۰ درصد رسیده و پیش بینی می شود این پروژه هم در کنار بخش‌هایی از طرح توسعه فاز ۱۲، ۱۵ تا ۱۸ پارس جنوبی در مدار بهره‌برداری قرار بگیرد.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches