×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
آغاز به کار هشتمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه

هشتمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه (FINEX) امروز یکشنبه (۱۸ خرداد ماه) با حضور بی سابقه ۳۶۰ شرکت داخلی و خارجی آغاز به کار کرد.

به گزارش ایسنا، نمایشگاه امسال نسبت به سال‌های گذشته امتیازات زیادی دارد. رشد ۲۰ درصدی شرکت کنندگان در فضایی بزرگتر نمونه ای از این امتیازات است اما آنچه بر پیشانی هشتمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه خودنمایی می کند حضور پررنگ کشورهای اروپایی در کنار بیش از ۳۵۰ شرکت داخلی است.

هفتمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه سال گذشته در میانه اردیبهشت ماه در تب و تاب تبلیغات یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد و حالا هشتمین نمایشگاه در آستانه یک سالگی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و بر سر کار آمدن دولت یازدهم، فردا صبح با حضور معاون اول رییس جمهور و وزیر اقتصاد و رییس کل بانک مرکزی و رییس سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار می شود.

اینبار واژه “بین المللی” در شأن تلاش دولت یازدهم برای ایجاد تعامل سازنده و البته عادلانه با کشورهای جهان بر تارک نمایشگاه بورس بانک و بیمه نشسته است. این روزها که دنیا چشم به نتایج مذاکرات هسته ای ایران با کشورهای بزرگ دنیا دوخته است، ما میزبان همان قدرت های بزرگ در یکی از بزرگترین رخدادهای اقتصادی منطقه هستیم.

نمایندگان کشورهایی از قاره اروپا آنهم نه فقط از بخش بازار سرمایه بلکه از بازارهای پولی – مالی در حال آماده کردن غرفه هایشان در محل نمایشگاه های بین المللی تهران هستند تا به بهترین نحو آماده بازدید کنندگان ایرانی باشند.

سعید مستشار مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس گفت:هشت سال قبل این نمایشگاه با حضور تعداد اندک و انگشت شمار شرکت داخلی کار خود را شروع کرد و امسال بعد از گذشت هشت سال، با رشدی بالغ بر ۴۰۰۰ درصد، میزبان ۳۵۰ شرکت داخلی و خارجی در محل نمایشگاه بین المللی تهران است.

شرکت کنندگان نمایشگاه امسال در مقایسه با دوره هفتم، حدود ۲۰ درصد رشد داشته، همچنین فضای مفید نمایشگاه، حدود ۲۰ هزار مترمربع و مجموع فضای اختصاص یافته به نمایشگاه، حدود ۴۰ هزار متر مربع است تا اهالی بازار سرمایه، پول و بیمه بتوانند به راحتی دور هم جمع شوند و آخرین دستاوردهایشان را با یکدیگر به اشتراک بگذارند اما از نگاه «مستشار» ارزنده ترین و برجسته ترین ویژگی این دوره از نمایشگاه حضور پررنگ تر کشورهای خارجی در نمایشگاه است و در این باره گفت: از ویژگی‌های مهم نمایشگاه امسال، علاوه‌بر رشد کمی تعداد مشارکت‌کنندگان و وسعت برگزاری نمایشگاه، حضور پررنگ شرکت‌های خارجی فعال و مطرح در صنعت مالی چون انگلیس، آلمان، ایتالیا، سوئیس، یونان، قبرس در کنار ترکیه و کره جنوبی است که برای نخستین بار، در نمایشگاه (FINEX) شرکت می کنند.

برگزاری هشتمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه بعد از توافق اولیه ژنو از نظر مدیر روابط عمومی سازمان بورس، حکایت از چشم‌انداز مثبت تعاملات برون مرزی صنعت مالی در کشور دارد. و با اشاره به اینکه از مقامات و سفرای کشورهای مختلف نیز برای بازدید از نمایشگاه دعوت به عمل آمده است، گفت: ضمن دعوت های به عمل آمده، هیأت‌ها و اشخاص خارجی مختلفی در تماس با ستاد برگزاری نمایشگاه، از برنامه خود برای بازدید از نمایشگاه خبر داده‌اند. بنابراین نمایشگاه امسال در بعد بین‌المللی، به طور قطع متمایز و برجسته‌تر از سال‌های گذشته خواهد بود.

شاید بیراه نباشد که از آنچه این روزها در بستر نمایشگاه (FINEX 2014) روی می دهد، این برداشت را کرد که صف حضور خارجی ها قبل از توافق نهایی مذاکرات هسته ای ایران با گروه ۱+۵ نوید بخش توافق بزرگی است که بازار سرمایه این روزها در انتظار آن است و درواقع خارجی ها فرصت را غنیمت شمرده‌اند و از هم اکنون به دنبال فراهم کردن مقدمات تعامل با بازار عظیم پولی- مالی ایران هستند.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches