×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
آخرین وضعیت استان‌های شمال غرب؛ شناسایی پیکر ۳۰ تن از جانباختگان سیل

اقتصادتهران: بر اساس پیش‌بینی هواشناسی و بروز بارندگی‌های بی‌سابقه در ۱۵ سال اخیر در دو استان آذربایجان شرقی و غربی، سیل در دو روز گذشته جاری شد و خسارتهای جانی و مالی زیادی به بار آورد. متاسفانه در این حادثه تعدادی از هموطنان در شهرستانهای آذرشهر و عجب شیر در آذربایجان شرقی مفقود و کشته شدند و بنابر اعلام مسوولان، بیشترین خسارت جانی مربوط به دو شهرستان آذرشهر و عجب‌شیر از آذربایجان شرقی بوده است. در پی این حادثه دلخراش امروز در آذربایجان شرقی عزای عمومی اعلام شده است.

علاوه بر تلفات جانی و مصدوم شدن تعدادی از هموطنان در این دو استان، بر اثر سیلاب چندین خانه در تبریز خسارت دیده است و خانه‌های چندین روستا در این دو استان که در حریم رودخانه بودند و یا در بستر رودخانه بودند دچار آبگرفتگی شدند و چندین خودرو نیز در مسیر سیلاب افتادند.همچنین چندین جاده و پل و اراضی کشاورزی در مسیر سیلاب خسارت دیدند. در پی امدادرسانی‌ها، ساکنان خانه‌هایی که دچار آبگرفتگی و یا تخریب شده‌اند در مساجد، چادرها و یا محل‌های امن اسکان داده شده‌اند.

بر طبق نظر مسئولان ذیربط، تجاوز به حریم رودخانه و ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه رودخانه‌ها منجر به جاری شدن سیل و آسیب رسیدن به ساخت‌وسازهای اطراف رودخانه‌ها شده است و علاوه بر آن بر اثر بی احتیاطی برخی شهروندان در دو شهرستان عجب‌شیر و آذرشهر، سیل خودروی افرادی که در حال عکس‌برداری از طغیان رودخانه‌ها بودند را با خود برده است.

معاون راه‌ روستایی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وضعیت فعلی راه‌های ارتباطی در مناطق سیل‌زده‌ی استان، ادامه داد: در حال حاضر تمامی مسیرها باز بوده و خوشبختانه مسیر مسدودی وجود نداشته و تردد برقرار است.

سیدحسین میرشفیع در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به وضعیت راه‌های ارتباطی در مناطق سیل‌زده‌ی آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: طبق اعلام اولیه، میزان خسارت سیل در راه‌های ارتباطی آذربایجان‌شرقی، معادل هفت میلیارد تومان اعلام شده اما مطمئنا بعد از بررسی‌های دقیق میزان خسارت اصلی از سوی دستگاه مربوطه اعلام خواهد شد.

شناسایی پیکر ۳۰ تن از جانباختگان سیل

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی از شناسایی پیکر ۳۰ تن از جانباختگان سیل خبر داد.

 بهرام صمدی راد در نشست مدیریت ستاد بحران استان در محل استانداری، اظهار کرد: معاینات از عصر جمعه آغاز شد و دو گروه نیز جمعه در محل حادثه حضور یافتند.  ۱۸ نفر از فوتی های شناسایی شده از روستای چنار عجب شیر بودند که اکثراً فامیل و آشنا بودند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches