×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
آب رسانی به ۵۸۰۰ روستا در دولت تدبیر و امید

اقتصادتهران: سرپرست وزارت نیرو گفت: کمک دولت به مهار شدن آب های داخلی کشور و جلوگیری از هدر رفت آن در خارج از مرزها اقدام ماندگار دولت است که برای آیندگان به یادگار خواهد ماند.

به گزارش ایرنا، ستار محمودی عصر سه شنبه در آیین افتتاح طرح آبرسانی به روستاهای بالادست شهر کهک قم در سالن همایش های این شهر، افزود: دولت تدبیر و امید همواره به دنبال تامین آب مورد نیاز ساکنان مناطق مختلف ایران است و آن را مهمترین عامل برای توسعه اقتصادی کشور می داند.

وی بیان کرد: دولت با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون دلار، شرایط بهره مندی از آب آشامیدنی را برای ساکنان پنج هزار و ۸۰۰ روستای کشور فراهم کرد.

وی با اشاره به این که روستاها کانون توسعه و آبادانی کشور هستند، ادامه داد: در سال جاری نیز ۳۰۰ میلیون دلار اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای گسترش شبکه های آبرسانی به مناطق روستایی درنظر گرفته شده است و تلاش می شود با پایان دولت دوازدهم تمام روستاهای کشور و استان قم از آب آشامیدنی سالم برخوردار باشند.

محمودی در بخش دیگری از سخنان خود با تشکر از همراهی مردم در کاهش مصرف منابع انرژی همچون آب و برق در فصل تابستان، ادامه داد: در سال جاری با همراهی مردم و مجموعه نظام توانستیم از زمان های اوج مصرف به سلامت عبور کنیم و بحران تابستان را پشت سر گذاریم.

وی در خصوص ظرفیت های قم دربخش آب و برق، افزود: این استان در زمینه تولید برق ظرفیت بالایی دارد و برای سامان دهی بهتر شبکه انتقال برق در قم نیز برنامه جامعه تدارک دیده شده است.

وی ادامه داد: قم درحوزه منابع آبی نیز به وضعیت پایدار و مطلوب رسیده است و ساکنان مناطق شهری و روستایی در این استان به آب آشامیدنی سالم دسترسی دارند.

آیین افتتاح طرح آبرسانی به ۱۰ روستای بالادست شهر کهک استان قم با اعتباری بالغ بر ۱۳۷ میلیارد ریال و تامین آب مورد نیاز بیش از ۲۰ هزار تن با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، حمید رضا جانباز مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور، سید مهدی صادقی استاندار قم و شماری از مسئولان ملی و استانی برگزار شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches