×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
آب در تهران جیره بندی می‌شود

شهردار تهران گفت: یکی از مشکلات امسال در شهر تهران، کم‌آبی است که اگر صرفه‌جویی ۲۵ درصدی نداشته باشیم دچار جیره‌بندی آب و مشکلات خواهیم شد و همه باید دست به دست هم بدهیم تا از این بحران خارج شویم.

به گزارش فارس، محمدباقر قالیباف شهردار تهران در مراسم افتتاح دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه ، تجهیزات پارکی و صنایع وابسته در بوستان گفت‌وگو و با حضور برخی از اعضای شورای شهر تهران (مهدی چمران-تندگویان-مختاباد-معصومه آباد- ابوالفضل قناعتی- حجت‌الاسلام ناصحی) و برخی از سفرای خارجی و همچنین نمایندگان مجلس برگزار شد، اظهارداشت: در کشور ما یک سنت حسنه و فرهنگ عمیقی وجود دارد که در این فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی ما طبیعت دیده می‌شود.

وی تصریح کرد: زمانیکه به حوزه شعر و ادبیات نگاه می‌کنیم، گل‌وگیاه را در آن می‌بینیم ضمن اینکه در هنر دستی در فرش و قالی و در همه هنرهای ما منظر طبیعت از جمله گل و درخت و کبوتر وجود دارد و این در حالی است که حتی در معماری ایرانی اسلامی توجه ویژه‌ای به طبیعت و گل و گیاه شده است.

شهردار تهران گفت: فرهنگ ما اُنس گرفته با طبیعت است و انسان در زندگی سالم نیاز به پیوند همیشگی به طبیعت بوده و هست و هر وقت انسان از این طبیعت فاصله گرفته دچار مشکل شده است.

قالیباف ادامه داد: یکی از رسالت‌های مدیریت شهری، توسعه دادن و توجه کردن به پیوند مردم با طبیعت است و در شهری مثل تهران که متوسط بارش آن به ۲۳۰ میلیمتر در سال جاری می‌رسد کار بسیار سخت و دشواری است.

وی بیان داشت: در کنار اقلیم متفاوت در شهر تهران یکی دیگر از مشکلات ما تمرکز جمعیت و مهاجرت بی‌رویه در این شهر و دشت است.

قالیباف گفت: بیش از ۲۳ الی ۲۴ درصد جمعیت تهران در مساحت کمتر از ۱٫۵ درصد کشور متراکم‌اند و معنی آن این است که ما هیچ توجهی را به شاخص‌های ظرفیت‌های جغرافیایی نکرده‌ایم.

شهردار تهران اظهارداشت: هم‌اکنون ساختمان و خانه در شهر تهران دیگر یک کالا و سرمایه محسوب می‌شود نه یک ابزار و وسیله برای زندگی و امروزه مسکن در تهران نقش کالا را پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: حال با این شرایط سخت سیاستگذاری در حوزه زیست شهری و مشکلات در حوزه جغرافیا و اقلیم استان تهران و شهر تهران با جمعیتی که در اینجا متمرکز هستند، داشتن یک سرانه ۱۵ هزار هکتاری، پارک‌ها و فضای سبز قابل قبول نیست.

قالیباف ادامه داد: کمربند پیرامون سبز شهر تهران به مساحت ۳۵ هزار هکتار یکی از طرح‌هایی است که در دستور کار شهرداری قرار دارد و ما بنا داریم آن را به ۵۰ هزار هکتار برسانیم.وی ا

وی ادامه داد: یکی از مشکلات امسال در شهر تهران، کم‌آبی است که اگر صرفه‌جویی ۲۵ درصدی نداشته باشیم دچار جیره‌بندی آب و مشکلات خواهیم شد و همه باید دست به دست هم بدهیم تا از این بحران خارج شویم.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches