×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۵ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
آئین مرحله دوم ششمین دوره جشنواره ملی بهره وری

تهران اکونومی: به گزارش روابط عمومی جشنواره ملی بهره وری، مرحله دوم ششمین دوره جشنواره ملی بهره‌وری با عنوان “مسابقه بهره وری ” به ریاست دکتر نهاوندیان و حمایت معنوی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران که اختصاص به ارزیابی شاخص‌های اندازه‌گیری شده سازمان‌ها دارد در روز ۲۱ دی ماه ۹۳ با حضور مقامات، مسئولان و مدیران اقتصادی ۳۰۰ بنگاه برتر در بخش های مختلف از جمله صنعت، خدمات، کشاورزی، پتروشیمی، بانک و بیمه در هتل پارسیان آزادی برگزار شد.

در مرحله دوم ششمین دوره جشنواره ملی بهره وری، تعدای از بنگاه های اقتصادی که به‌صورت رایگان در فرایند ارزیابی حوزه های مختلف شرکت کرده اند در یک دوره زمانی مطابق با اطلاعات صورت های مالی حسابرسی شده که در سامانه ملی اندازه گیری شاخص های بهره وری ایران(irpmc.ir)، بیش‌ترین امتیاز را کسب کرده اند مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

فرشید شکرخدایی دبیر جشنواره ملی بهره‌وری اعلام کرد: در حال حاضر با استفاده از صورت‌های مالی حسابرسی شده اطلاعات بیش از ۱۴۰۰ بنگاه در سامانه ملی اندازه‌گیری شاخص بهره‌وری ایران (irpmc.ir) به روز شده است. فرشید شکرخدایی ادامه داد:‌ از دوره ششم این جشنواره در سه مرحله برگزار شد که مرحله اول به‌عنوان جایزه ملی بهینه کاوی همزمان با نخستین کنفرانس بین‌المللی بهینه کاوی و با همکاری شبکه بهینه کاوی ایران (irbn.ir) برگزار شد و به سازمان‌هایی که به تجربه‌های موفق در زمینه استفاده از رویکرد بهینه کاوی داشته‌اند، جوایزی اهدا شد. وی افزود: فرآیند داوری مرحله دوم جشنواره از ۹ دی ماه آغاز شد و آیین پایانی این مرحله در تاریخ ۲۱ دی ماه است و مراسم پایانی این دوره از جشنواره نیز همزمان با برگزاری آیین بزرگداشت روز ملی بهره وری در اوایل خرداد ماه سال ۱۳۹۴ برگزار خواهد شد.

در این جشنواره بنگاه‌های اقتصادی برتر کشور که در طی یک دوره زمانی حداقل ۵ ساله و حداکثر ۹ ساله بیشترین رشد بهره وری را در مراحل مختلف فعالیت بنگاه خود داشته اند، معرفی شده و به آنها لوح تقدیر ویژه جشنواره ملی بهره وری اعطاء می گردد.

دبیر جشنواره از حضور ۱۴۰۰ بنگاه اقتصادی در ششمین جشنواره ملی بهره وری در سال ۱۳۹۳ خبر داد و افزود: این بنگاه ها در ۳۴ گروه مختلف نظیر بانک، بیمه، سیمان، لیزینگ، صنعت و معدن و… حضور دارند که مخابرات به عنوان گروهی جدید به این بنگاه ها اضافه شده است.

وی ادامه داد: هدف گذاری های ملی برای دستیابی به توسعه بر مفهوم ارزش افزوده و رشد شاخص های بهره وری استوار است این در حالی است که بنگاه های اقتصادی ما اهداف خود را بر این موارد پایه گذاری و همین امر سبب گردیده تا شاهد رشد اقتصادی در کشور نباشیم.

فرشید شکرخدائی دبیر ششمین جشنواره ملی بهره وری در این باره گفت: کار اندازه گیری شاخص های بهره وری بنگاه‌های اقتصادی کشور با حضور حدودبیش از ۴ هزار داور متخصص انجام شد و بنگاه های برتر انتخاب شدند که در روز مراسم معرفی خواهند شد.

وی اضافه کرد: برای ششمین جشنواره ملی بهره وری کشور؛ بررسی و اندازه گیری شاخص بنگاه های اقتصادی کشور، از خرداد ماه سال گذشته و بعد از برگزاری پنجمین جشنواره آغاز شد و شاخص های هزار و چهارصد بنگاه بررسی و اندازه گیری شده است که نسبت به دوره قبل حدود ۲۰ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: در این دوره نیز همانند دوره‌های قبلی، شاخص های بهره وری بنگاه های اقتصادی در ۳ بخش، بخش اصلی (شامل بهره وری نیروی کار، سرمایه و بهره‌وری کل عوامل)بخش جانبی ( شامل بهره وری حاشیه سود و فروش سرانه) و بخش ویژه (شامل شاخص بهره وری انرژی) بررسی شده است.

دبیر جشنواره ملی بهره وری گفت: شاخص بهره وری بنگاه های اقتصادی کشور که موفق به حضور در هر یک از مراحل جشنواره شده اند، در قالب ۳۴ گروه صنعتی، تجاری و اقتصادی مورد بررسی قرار گرفته که این تعداد گروه بندی هم، نسبت به سال گذشته یک گروه جدید افزایش یافته است.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches