×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
جایگزینی ثبت الکترونیک به جای سنتی موجب صرفه‌جویی در زمان و شفافیت می‌شود

اقتصادتهران: رئیس کانون سردفتران و دفتریاران با اشاره به جایگزینی ثبت الکترونیک به جای ثبت سنتی گفت: حذف دفاتر جاری سردفتر علاوه بر صرفه‌جویی در کاغذ و زمان شفافیت و امنیت کار را بالا برد.

‏‎به گزارش ایرنا، محمدرضا دشتی اردکانی دوشنبه شب در همایش سراسری سردفتران و دفتریاران که بمناسبت ششم دی ماه سالروز گرامیداشت دفاتر اسناد رسمی با حضور احمد تویسرکانی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان ریاست جمهوری در محل سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار کرد: نادیده گرفتن و اجرایی نشدن دو قانون پیش فروش ساختمان و راهنمایی رانندگی موجب ورود حجم فراوانی از پرونده ها به دستگاه قضایی می شود.

‏‎وی ادامه داد: حرکت‌های موازی و سوءبرداشت عامدانه از نفوذ قانونی به دلایل روشن منفعت‌طلبانه به وجود آمده و بر همه آگاهان و دلسوزان این مرز و بوم تکلیف است که جلوی این بدعت ناگوار را بگیرند.

‏‎دشتی اردکانی ششم دی‌ ماه را مطالبه بر حق در خصوص به رسمیت شناختن نقش و جایگاه حقوقدانان حوزه سند رسمی و تنظیم مواد قانونی در این زمینه و بررسی چالش‌ها و کاهش اختلافات متعدد موجود در مراجع قضایی عنوان کرد.

‏‎رییس کانون سردفتران و دفتریاران با بیان اینکه معتقدیم، کار باید به دست اهل فن و متخصص آن سپرده شود، تصریح کرد: در هر یک از ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی، به طور مستقیم یا غیرمستقیم نقش مهم و حائز اهیمتی برعهده دفاتر اسناد رسمی است.

‏‎وی ادامه داد: در امنیت، توسعه و تنظیم روابط و مناسبات اقتصادی و اجتماعی، جلب اعتماد سرمایه‌گذاران خارجی، مبارزه با پولشویی و فساد،‌ اخذ مالیات، نقش حقوقی و بهداشت قضایی و به دنبال آن بهداشت روانی را به جامعه تقدیم می‌کنیم.

‏‎رئیس کانون سردفتران و دفتریاران با بیان اینکه با استفاده از خدمات الکترونیک و فناوری‌های جدید شفافیت امور، سرعت و ضریب امنیت افزایش یافته است، گفت: دفاتر اسناد رسمی به حق مظلومند اما اگر به داشته‌ها و استعدادهای فراوان این صنف نگاه کنیم هرگز ناامیدی به خود راه نمی‌دهیم.

‏‎دشتی اردکانی تصریحکرد: اکنون در زمینه تعاملات بیرونی با اتحادیه جهانی سردفتران امضای تفاهم‌نامه با برخی کشورهای مهم و عضو آن و تبادل اندیشه‌ها و بهره‌گیری از تجربیات دیگران اقدامات زیادی را انجام داده‌ایم.

‏‎وی با بیان اینکه در اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری در بند ۶۶ و ۶۷ سیاسیت‌های ابلاغی برنامه ششم توسعه بیشترین هم و غم خود را مصروف کرده‌ایم، گفت: ما در بحث انجام وظایف خود در توسعه ثبت رسمی اسناد و املاک دامنه کار را وسیع ترسیم کرده‌ایم و با نهادها و ارگان‌ها به ویژه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تعامل داریم.

‏‎رئیس کانون سردفتران و دفتریاران با اشاره به جایگزینی ثبت الکترونیک به جای ثبت سنتی گفت: حذف دفاتر جاری سردفتر علاوه بر صرفه‌جویی در کاغذ و زمان شفافیت و امنیت کار را بالا برد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches