×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
۹۰۰ کیلوگرم گوشت ناسالم در کرمانشاه ضبط شد

اقتصادتهران: سرپرست شبکه دامپزشکی کرمانشاه از کشف و ضبط ۹۰۰ کیلوگرم انواع گوشت ناسالم از ۲ باب مغازه قصابی این شهرستان در روزهای تعطیل هفته گذشته خبر داد.

به گزارش ایرنا؛ دکتر صیاد غلامی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این ۲ باب مغازه قصابی اقدام به کشتار غیرمجاز دام می کردند و به این دلیل تعطیل و گوشت موجود در آنها ضبط شد.

وی مقابله با بیماری های استراتژیک دامی و نظارت بر بهداشت عمومی را ۲ وظیفه اصلی دامپزشکی برشمرد و عنوان کرد: در بخش نظارت که به صورت مستقیم با سلامت مردم در ارتباط است هیچ گونه اغماضی نداریم و با هرگونه تخلف به شدت برخورد خواهد شد.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه بیان کرد: هرگونه عرضه گوشت ناسالم و خارج از چرخه کشتار مشمول برخوردهای سخت دامپزشکی و تشکیل پرونده قضایی خواهد شد.

غلامی یادآوری کرد: گوشت هایی که خارج از شبکه عرضه می شود ممکن است بهای پایین تری داشته باشد اما تهدید جدی برای سلامت مردم ‌محسوب می شود زیرا امکان هیچ گونه نظارت بهداشتی و شرعی بر این گوشت ها وجود ندارد.

او یادآوری کرد که مردم باید توجه کنند گوشت قرمز حتما مهر دامپزشکی داشته باشد و گوشت مرغ نیز در بسته بندی با تاریخ مصرف مشخص عرضه شود.

سرپرست شبکه دامپزشکی کرمانشاه با بیان اینکه عرضه گوشت از پیش چرخ شده تخلف است، گفت: گوشت باید حتما در حضور مشتری چرخ شود.

وی با بیان اینکه دامپزشکی نیز در تمام ساعات شبانه روز تلاش می کند امنیت غذایی را برای مردم تامین کند، تصریح کرد: شهروندان هم می توانند هرگونه انتقاد، پیشنهاد و شکایت را با تلفن ۱۵۱۲ و یا سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ با دامپزشکی در میان بگذارند.

استان کرمانشاه با حدود سه میلیون راس گوسفند و بز و ۲۰۰ هزار راس گاو و گوساله یکی از قطب های دامپروری کشور محسوب می شود که از این تعداد حدود یک میلیون و ۱۵۰ هزار راس دام در اختیار عشایر استان قرار دارد.

سالانه ۴۵۰ هزار تن محصولات دامی در استان تولید می شود که از این میزان حدود ۲۵ هزار تن آن گوشت قرمز و بیش از ۳۰۰ هزار تن نیز شیر است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches