×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
۹۰۰ میلیارد تومان خسارت به کشاورزی آذربایجان غربی وارد شد

اقتصادتهران: رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: از ابتدای امسال سیل و تگرگ، باد و طوفان، خشکسالی، سرمازدگی و یخبندان بیش از ۹ هزار میلیارد ریال به محصولات زراعی و باغی، منابع طبیعی، دام و طیور و تاسیسات کشاورزی استان خسارت وارد کرده است.

پرویز امجدی افزود: ۷۱٫۴ درصد خسارت واردشده به محصولات کشاورزی مربوط به سرما و یخبندان، ۲۳٫۷ درصد سیل و تگرگ، حدود سه درصد خشکسالی و ۲ درصد مربوط به باد و طوفان است.

وی گفت: بیشترین میزان خسارت ناشی از سرمازدگی باغها در فروردین ماه و بیشترین میزان خسارت مربوط به سیل و تگرگ در اردیبهشت و خرداد ماه سال جاری رخ داده است.

وی بیان کرد: بیش از ۲ هزار میلیارد ریال خسارت ناشی از سیل و تگرگ، ۶ هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال خسارت ناشی از سرما، یخبندان و برف، حدود ۲۶۰ میلیارد ریال ناشی از خشکسالی و ۱۸۰ میلیارد ریال نیز به دلیل وقوع باد و طوفان در سال زراعی به بخش کشاورزی استان بود.

وی با اشاره به پرداخت خسارت به کشاورزانی که بیمه ندارند، گفت: دولت سعی کرده با ارائه تسهیلات ارزان قیمت و یا استمهال وام‌های کشاورزان، بخشی از خسارت وارد شده به این افراد را جبران کند.

وی ادامه داد: در سطوح بیمه ای مختلف در سال زراعی ۹۵-۹۶ در حدود ۲۱۸ میلیارد ریال به خسارت دیدگان در بخش کشاورزی غرامت پرداخت شده است.

وی بیان کرد: مبلغ ۱۴۱ میلیارد ریال نیز در قالب تهاتر به عنوان سهم کشاورزان بیمه گذار جهت بیمه محصول سال جاری پرداخت شده است.

به گزارش ایرنا از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون ۲۱۰ میلیارد ریال مجموع غرامت پیش بینی شده در همه بخش های کشاورزی در سطوح بیمه ای است.

عمده خسارت وارد شده به بخش باغهای استان در حدود ۱۲۱ میلیارد ریال ناشی از سرما، سیل، تگرگ، عدم تلقیح و باران بی موقع در زمان گل دهی بوده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches