×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۲۸ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
۸۰ درصد اقتصاد در اختیار دولت است

اقتصادتهران: رییس اتاق تعاون ایران سهم فعلی بخش تعاون را هفت درصد عنوان کرد و گفت: عدم اعتقاد دولتها به تعاونی‌ها عامل عقب ماندگی بخش تعاون بوده است.

بهمن عبدالهی درگفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: هم اکنون بیش از ۸۰ درصد اقتصاد ایران در اختیار دولت است و در چنین شرایط نابرابری بی‌دلیل نیست که بخش تعاون با وجود پتانسیل‌ها و ظرفیتهای بالا مغفول بماند.

وی در ارزیابی علل عدم تحقق سهم ۲۵ درصدی بخش تعاون خاطرنشان کرد: عوامل مختلفی در این زمینه تاثیرگذار بوده که دولتی بودن اقتصاد و عدم اجرای کامل سیاستهای کلی اصل ۴۴ از جمله آنها به شمار می‌رود.

به اعتقاد عبدالهی اگر احکامی که در برنامه پنجم توسعه و بند (ب) سیاست های کلی اصل ۴۴ به طور جدی اجرایی می‌شد امروز شاهد عقب ماندگی بخش تعاون و گسترش بحران بیکاری نبودیم.

رییس اتاق تعاون ایران درعین حال با اشاره به ارائه لایحه وظایف و اختیارات وزارت تعاون به کمیسیون اقتصادی و لایحه اصلاح قانون تعاون در کمیسیون اجتماعی تصریح کرد: تصویب این لوایح وضع بخش تعاون را بدتر خواهد کرد و این بخش بیش از گذشته دولتی خواهد شد.

عبدالهی افزود: لایحه اصلاح قانون تعاون بیش از ۳۰۰ ماده، تبصره و آیین‌نامه دارد و پیچیدگی‌های آن مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند.

وی گفت: در گذشته قوانین خوبی از جمله قانون بهبود مستمر فضای کسب وکار و قانون حمایت از تولید رقابت‌پذیر به تصویب رسید اما این لایحه در تضاد کامل با این قوانین است.

به گفته این مقام مسئول تعاونی در حال حاضر ۱۱۰ هزار تعاونی فعال با عضویت بیش از ۲۰ میلیون نفر در کشور فعالیت می‌کنند که نشاگر نقش سازنده بخش تعاون در اقتصاد کشور است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches